Tiedonsiirto ennustamalla
Tiedon tuottaminen ja siirto on tulevaisuudessa merkittävässä osassa kaikkea verkkoliikennettä. Ennusteiden mukaan sekä laitteiden että kerätyn tiedon määrä moninker- taistuu tulevaisuudessa. Tämä aiheuttaa haasteita laitteille ja tiedon siirtoverkoille. Tässä tut- kielmassa selvitetään, voidaanko tiedon ennustamisella säästää resursseja niin siirtokanavien kuin laitteiden osalta. Ennustamisessa hyödynnetään konetunnistamisen menetelmiä ja mal- lia simuloidaan oikealla tiedolla. Production and transfer of information will constitute a substantial part of all network traffic in the future. According to estimates, the amount of equipment as well as the amount of information gathered will multiply. This creates challenges for both the equipment and the data transfer networks. This study explores the possibilities of data predicting in saving resources concerning the transfer networks as well as the equipment. In creating the predicting model the machine learning methods are utilized and the model is simulated using real world data.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [25581]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Tiedonkeruu penetraatiotestauksessa
Järvinen, Viivi (2022)Tämän tutkielman aihe on tiedonkeruu penetraatiotestauksessa. Penetraatiotestaukseen tutustuminen on helppo aloittaa ensimmäisestä vaiheesta eli tiedonkeruusta. Tutkielmassa tutkitaan, mitä työkaluja tiedonkeruuseen ... -
Käyttäjän digitaalisen jalanjäljen hallinta
Pietiläinen, Toni (2022)Tässä tutkielmassa selvitetään, miten käyttäjien digitaalinen jalanjälki koostuu esimerkiksi internetin selaamisesta, profiilien luomisesta, julkisista lausunnoista ja laitetiedoista. Myös erilaiset tietovuodot ja rajoitetun ... -
Avoimen tieteen ilmiöt tutkimustaitojen ytimessä
Kinnunen, Johanna (Jyväskylän yliopisto, 2017) -
Tule tule hyvä tieto! : Jyväskylän kirjastojen ja kaupungin opetuspalvelujen suunnitelma informaatiolukutaidon edistämisestä
Virolainen, Katja (Jyväskylän yliopisto, 2011) -
Asiakaspalvelun raportoinnin kehittäminen : case: Line Carrier
Mård, Pinja (2017)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten asiakaspalvelun raportoinnin avulla voidaan kehittää asiakkaan saaman palvelun laatua. Tutkimus toteutettiin toimeksiantona kommunikaatioratkaisuja tarjoavalle Line Carrier ...