dc.contributor.author | Kalaja, Paula | |
dc.contributor.editor | Solin, Anna | |
dc.contributor.editor | Vaattovaara, Johanna | |
dc.contributor.editor | Hynninen, Niina | |
dc.contributor.editor | Tiililä, Ulla | |
dc.contributor.editor | Nordlund, Taru | |
dc.date.accessioned | 2017-01-02T07:41:39Z | |
dc.date.available | 2017-01-02T07:41:39Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Kalaja, P. (2016). Englanti on ”tapa matkustaa. Suomi on lähtöasema tai määränpää”: kielikäsityksistä diskursiivisesti ja pitkittäisesti. In A. Solin, J. Vaattovaara, N. Hynninen, U. Tiililä, & T. Nordlund (Eds.), <i>Kielenkäyttäjä muuttuvissa instituutioissa</i> (pp. 108-126). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys. AFinLAn vuosikirja, 2016. <a href="https://journal.fi/afinlavk/article/view/59722" target="_blank">https://journal.fi/afinlavk/article/view/59722</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_26354800 | |
dc.identifier.other | TUTKAID_71932 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52565 | |
dc.description.abstract | This article is about holding beliefs about (or assigning subjective meanings to) two languages, L1 (Finnish) and L2 (English). The study was carried out as part of a larger project, and it is discursive in its starting points and longitudinal in its research design. A group of university students, English majors or minors, were asked to do sentence completion tasks twice, while they were studying on a five-year MA degree programme: at the beginning of their studies and just before or after graduation. Overall, the students resorted to a total of four interpretative repertoires in comparing and contrasting the two languages: 1) Affection, 2) Aesthetics, 3) Vitality, and 4) Challenge repertoires, and some dilemmas (or controversies) especially within Repertoires 3 and 4 were resolved over a period of four or five years. | en |
dc.format.extent | 233 | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys | |
dc.relation.ispartof | Kielenkäyttäjä muuttuvissa instituutioissa | |
dc.relation.ispartofseries | AFinLAn vuosikirja | |
dc.relation.uri | https://journal.fi/afinlavk/article/view/59722 | |
dc.subject.other | kielikäsitykset | |
dc.title | Englanti on ”tapa matkustaa. Suomi on lähtöasema tai määränpää”: kielikäsityksistä diskursiivisesti ja pitkittäisesti | |
dc.type | bookPart | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201612235248 | |
dc.contributor.laitos | Kieli- ja viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Language and Communication Studies | en |
dc.contributor.oppiaine | Englannin kieli | fi |
dc.contributor.oppiaine | English | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/BookItem | |
dc.date.updated | 2016-12-23T10:15:03Z | |
dc.relation.isbn | 978-951-9388-63-2 | |
dc.type.coar | book part | |
dc.description.reviewstatus | peerReviewed | |
dc.format.pagerange | 108-126 | |
dc.relation.issn | 2343-2608 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kalaja & Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2016. | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | englannin kieli | |
dc.subject.yso | käsitykset | |
dc.subject.yso | opiskelijat | |
dc.subject.yso | suomen kieli | |
dc.subject.yso | opettajankoulutus | |
dc.subject.yso | kieli ja kielet | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2573 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p6333 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p16486 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p8856 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p10746 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p556 | |