Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorVirtanen, Aila
dc.contributor.authorNieminen, Heidi
dc.date.accessioned2016-12-21T21:06:48Z
dc.date.available2016-12-21T21:06:48Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1645209
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52513
dc.description.abstractTämän Pro Gradu –tutkielman tarkoituksena on kartoittaa ostajan intressejä yrityskaupassa. Tutkimusongelmaa lähestytään yrityskauppaprosessiin, kaupan osapuoliin ja kohdeyritykseen liittyvien tekijöiden avulla. Tutkimusta varten haastatellaan teemahaastatteluin seitsemää yritysostojen ammattilaista, jotka ovat toimineet teollisina ostajina, pääomasijoittajina tai yritysostojen asiantuntijatehtävissä. Kerätty aineisto analysoidaan sisällönanalyysimenetelmällä. Tästä tutkielmasta saatujen tulosten mukaan ostajat toivovat myyjän valmistautuvan yrityksen myyntiin huolellisesti ja tarpeeksi aikaisin. Myyjän tahtotila yrityksen myynnin suhteen tulisi olla selkeä ja pohdittuna valmiiksi etukäteen. Myös yrityksen valmistelu myyntiä varten on haastateltujen ostajien mukaan syytä aloittaa aikaisessa vaiheessa kehittämällä yritystä aktiivisesti pitkällä tähtäimellä. Ostajat arvostavat tulosten mukaan selkeää yrityskauppaprosessia. Ostajien ostohalukkuutta yritystä kohtaan nostavat tulosten mukaan huolellisesti yrityskauppaa varten valmisteltu yritys ja huolellisesti yrityskauppaan valmistautunut myyjä. Sujuva yhteistyö yrityskauppaprosessin osapuolten välillä sekä selkeys, ennustettavuus ja jatkuvuus kohdeyritykseen, myyjään ja prosessiin liittyen nostavat niin ikään ostohalukkuutta yritystä kohtaan. Haastateltujen ostajien ostohalukkuutta yritystä kohtaan puolestaan laskevat epäluottamus- sekä epävarmuus- ja epäselvyystekijät yritysostoprosessiin, kohdeyritykseen ja myyjään liittyen.
dc.format.extent1 verkkoaineisto (62 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otheryritysjärjestelyt
dc.subject.otheryrityskauppa
dc.subject.otheryritysosto
dc.subject.othermotiivi
dc.subject.otherteollinen ostaja
dc.subject.otherpääomasijoittaja
dc.subject.otherM&A
dc.titleOstajan intressit yrityskaupassa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201612215232
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineLaskentatoimifi
dc.contributor.oppiaineAccountingen
dc.date.updated2016-12-21T21:06:49Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20421
dc.subject.ysoyritysjärjestelyt
dc.subject.ysoyrityskaupat
dc.subject.ysomotiivit
dc.subject.ysoostajat
dc.subject.ysopääomasijoittajat
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot