Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorSalo, Mika
dc.date.accessioned2016-12-12T14:17:10Z
dc.date.available2016-12-12T14:17:10Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1644396
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52272
dc.description.abstractTässä pro gradu -tutkielmassa tavoitteena oli tarkastella opiskelijoiden kokemuksia digitaalisen oppimisympäristön käytettävyydestä mahdollisten kehitettävien osa-alueiden löytämiseksi. Tavoitteeseen pyrittiin vastaamaan seuraavien tutkimuskysymyksten myötä: Millaiseksi kahden eri oppilaitoksen opiskelijat kokevat käyttämänsä digitaalisen oppimisympäristön käytettävyyden SUS-mittarilla ja avoimilla kysymyksillä arvioituna? Mitä seikkoja opiskelijat nostavat esiin käyttämänsä digitaalisen oppimisympäristön käytettävyyden kehittämiseksi? Työn alkuosassa esitellään verkko-oppimisen ja -pedagogiikan teoriaa. Päätuloksina tässä tutkimuksessa tulivat esiin Moodle -oppimisympäristön osalta hyvä käytettävyys ja Peda.net-oppimisympäristön osalta melko hyvä käytettävyys sekä tarve nimeämisja navigointitapojen sekä ohjauskäytäntöjen kehittämiselle.fi
dc.description.abstractThe aim of this master‘s thesis was to examine the experiences of students regarding the usability of digital learning environment in order to identify possible areas for further development. This aim was met via two research problem: Evaluated by SUS - System Usability Scale, how do student experience the use of digital learning environment in two learning institutions? What issues did the students raise regarding the further development of usability of the digital learning environment that they use? First, this study presents theory of digital learning and pedagogy in digital learning. The main results of this study are that the Moodle learning environment received good usability assessment and the Peda.net learning environment received fairly good usability assessment. In addition to this the students raised the need to further develop the practise of naming, navigation and guidance for students.en
dc.format.extent1 verkkoaineisto (115 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherSUS
dc.subject.otherusability
dc.subject.otherdigital learning environment
dc.titleKahden digitaalisen oppimisympäristön käytettävyystutkimus
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201612125046
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosTietotekniikan laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Mathematical Information Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.date.updated2016-12-12T14:17:10Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysooppimisympäristö
dc.subject.ysooppimisalustat
dc.subject.ysoverkko-opetus
dc.subject.ysokäytettävyys
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot