Kahden digitaalisen oppimisympäristön käytettävyystutkimus

Abstract
Tässä pro gradu -tutkielmassa tavoitteena oli tarkastella opiskelijoiden kokemuksia digitaalisen oppimisympäristön käytettävyydestä mahdollisten kehitettävien osa-alueiden löytämiseksi. Tavoitteeseen pyrittiin vastaamaan seuraavien tutkimuskysymyksten myötä: Millaiseksi kahden eri oppilaitoksen opiskelijat kokevat käyttämänsä digitaalisen oppimisympäristön käytettävyyden SUS-mittarilla ja avoimilla kysymyksillä arvioituna? Mitä seikkoja opiskelijat nostavat esiin käyttämänsä digitaalisen oppimisympäristön käytettävyyden kehittämiseksi? Työn alkuosassa esitellään verkko-oppimisen ja -pedagogiikan teoriaa. Päätuloksina tässä tutkimuksessa tulivat esiin Moodle -oppimisympäristön osalta hyvä käytettävyys ja Peda.net-oppimisympäristön osalta melko hyvä käytettävyys sekä tarve nimeämisja navigointitapojen sekä ohjauskäytäntöjen kehittämiselle.
Main Author
Format
Theses Master thesis
Published
2016
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201612125046Käytä tätä linkitykseen.
Language
Finnish
License
In CopyrightOpen Access

Share