Kahden digitaalisen oppimisympäristön käytettävyystutkimus
Abstract
Tässä pro gradu -tutkielmassa tavoitteena oli tarkastella opiskelijoiden
kokemuksia digitaalisen oppimisympäristön käytettävyydestä mahdollisten kehitettävien
osa-alueiden löytämiseksi. Tavoitteeseen pyrittiin vastaamaan seuraavien
tutkimuskysymyksten myötä: Millaiseksi kahden eri oppilaitoksen opiskelijat kokevat
käyttämänsä digitaalisen oppimisympäristön käytettävyyden SUS-mittarilla
ja avoimilla kysymyksillä arvioituna? Mitä seikkoja opiskelijat nostavat esiin käyttämänsä
digitaalisen oppimisympäristön käytettävyyden kehittämiseksi? Työn alkuosassa
esitellään verkko-oppimisen ja -pedagogiikan teoriaa. Päätuloksina tässä
tutkimuksessa tulivat esiin Moodle -oppimisympäristön osalta hyvä käytettävyys ja
Peda.net-oppimisympäristön osalta melko hyvä käytettävyys sekä tarve nimeämisja
navigointitapojen sekä ohjauskäytäntöjen kehittämiselle.
Main Author
Format
Theses
Master thesis
Published
2016
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201612125046Käytä tätä linkitykseen.
Language
Finnish