Pelit ja pelinomaisuus perusopetuksessa
Videopelien suosio on kasvanut merkittävästi viimeisten vuosikymmenien aikana.
Pelien ja pelillisyyden hyödyntäminen osana opetusta on tuotu esille perusopetuksen
opetussuunnitelman perusteissa, jotka tulevat käyttöön porrastetusti syksystä 2016 alkaen.
Tässä tutkimuksessa pyritään selvittämään, millä eri tavoin opettaja pystyy hyödyntämään
pelipedagogiikkaa osana omaa opetustaan. Video games have been gaining popularity rapidly amongst the mainstream crowd.
Using games as part of studying has now also been added into new Finnish curriculum that
comprehensive schools start to comply with in fall of 2016. This study is set out to find out
how video games and gamification can be used in comprehensive school and how do teachers
find using video games as a study method compared to more traditional teaching methods.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [29041]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
"Pelillisyys... se käsittää niin paljon" : opettajien käsityksiä pelillisyydestä
Linnanmäki, Eeva-Liisa; Petäjämäki, Samuel (2015) -
What’s the name of the game? : Historiallinen empatia ja pelillisyys historian opetuksessa
Rautiainen, Matti; Veijola, Anna (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry., 2019)Historian opetuksen yhteydessä on viimeisten kahden vuosikymmenen aikana puhuttu erityisesti opetuksen suuntaamisesta sisältöjen opettamisesta historian taitojen ja demokraattisena kansalaisena toimimisen suuntaan. Tavoitteet ... -
Suunnitelmallisuutta, tavoitettavuutta ja yhteistyötä läpäisyperiaatteella : kulttuurikasvatuksen opetussuunnitelma päivähoidossa ja perusopetuksessa
Moilanen, Fredrika (2012)Tässä pro gradu -tutkielmassa tarkastelen perusopetuksen kulttuuriopetussuunnitelmien syntyä ja tekoa. Suunnitelman syntyä tarkastelen muun muassa lastenkulttuuritoimikunnan (1979) sekä opetusministeriön hanke- ja ... -
Tapaustutkimus opettajien kokemuksista tietotekniikan hyödyntämisestä aikuisten maahanmuuttajien perusopetuksessa Suomessa
Vilhonen, Marjukka (2023)Tutkimuksessa kartoitettiin, miten maahanmuuttajien perusopetusta antavat opettajat hyödyntävät teknologiaa opetuksessa, sekä miten he kokevat teknologian hyödyntämisen onnistuvan. Tutkimus toteutettiin verkkokyselynä yhden ... -
Mielekkyyttä musiikinhistoriaan : rock-musiikin historiaa toiminnallisesti
Kaikkonen, Anniina (2017)Uudessa opetussuunnitelmassa (POPS 2014) toiminnallisilla työtavoilla – leikillä, taiteella, pelillisyydellä ja kokeellisuudella – on merkittävästi suurempi rooli kuin yhdessäkään aiemmassa opetussuunnitelmassa. Opetusalalla ...