Vastuullisuus paikallista yhteisöä kohtaan johdon käsityksissä yritysvastuusta
2016:20 | 2017:52 | 2018:65 | 2019:83 | 2020:84 | 2021:95 | 2022:59 | 2023:112 | 2024:101 | 2025:7
Tässä pro gradu -tutkielmassa tutkittiin sitä, miten suomalainen yritys ymmärtää vastuullisen yritystoiminnan. Koska johdon käsitykset yritysvastuusta edustavat sitä, miten yritys ymmärtää vastuullisen yritystoiminnan, tarkoitettiin tässä tutkimuksessa yrityksen käsityksillä yritysvastuusta kohdeorganisaation johdon käsityksiä yritysvastuusta. Tutkimuksen kohdeorganisaatio oli Keskisuomalainen Oyj, joka on suomalainen viestintäyhtiö. Kohdeorganisaation johdolla tarkoitettiin tässä tutkimuksessa Keskisuomalainen Oyj:n johtoryhmän jäseniä. Keskisuomalainen Oyj:n johtoryhmän jäsenten käsityksiä yritysvastuusta tutkittiin fenomenografisella tutkimusotteella. Tässä tutkimuksessa kvalitatiivinen aineisto hankittiin teemahaastattelulla ja se suunnattiin Keskisuomalainen Oyj:n johtoryhmän jäsenille, joita tutkimukseen haastateltiin kuusi. Fenomenografiselle tutkimussuuntaukselle ominaisesti fenomenografisen tutkimuksen analyysin tuloksena muodostuivat kuvauskategoriat ja kuvauskategoriajärjestelmä eli tulosavaruus kuvaamaan johdon käsityksiä yritysvastuusta. Yritysvastuu ilmeni tässä tutkimuksessa jakautuneena taloudellisen vastuullisuuden, ympäristöön kohdistuvan vastuullisuuden ja sosiaalisen vastuullisuuden osa-alueisiin johdon käsityksissä yritysvastuusta. Yritysvastuun osa-alueiden lisäksi tässä tutkimuksessa johdon käsityksissä yritysvastuusta ilmenivät yritysvastuun suoritustasot, jotka olivat lakeihin ja yhteiskunnan normeihin perustuva vastuullisuuden taso, sidosryhmiin kohdistuva vastuullisuuden taso sekä eettinen ja moraalinen vastuullisuuden taso. Paikallisuus tarkentui tässä tutkimuksessa koskemaan vastuullisuutta paikallista yhteisöä kohtaan johdon käsityksissä yritysvastuusta ja se sijoittui yritysvastuun osa-alueista sosiaalisen vastuullisuuden osa-alueeseen ja yritysvastuun suoritustasoista sidosryhmiin kohdistuvalle yritysvastuun suoritustasolle.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29788]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Yrityksen vastuullinen viestintä - jaettu vastuu vai johdon propagandaa?
Havu, Elina (2012)Yhteiskuntavastuusta on viime vuosien aikana muodostunut teema tai jopa trendikäs ilmiö, joka on saanut organisaatiot muun muassa kehittämään raportointikäytäntöjään, osallistumaan yhteisöjen tukemiseen sekä panostamaan ... -
Z-sukupolven motivaatio energian säästämistä kohtaan
Halme, Oona (2023)Tämän tutkimuksen tavoitteena on lisätä ymmärrystä siitä, miten voidaan saada aikaan käyttäytymisen muutos kohti energiaa säästävää kulutusta. Tutkimuksen kohteeksi on valittu Z-sukupolvi ja erityisesti heidän motivaationsa ... -
Kestävän kehityksen toteuttaminen maaseutumatkailuyrityksissä
Väisänen, Hanna-Maija (2015)Matkailualalla kaiken kokoisilta yrityksiltä edellytetään kestävän kehityksen mukaista toimintaa. Tässä tutkimuksessa selvitetään miten mikrokokoiset maatilamatkailuyritykset toteuttavat kestävyyttä toiminnassaan. Tutkimuksessa ... -
Yritysten ja kuluttajien osallistuminen biodiversiteetin suojeluun : tavoitteet, esteet ja ehdot
Uusitalo, Outi (Jyväskylän yliopisto, 2022) -
Työntekijät vastuullisuuden sidosryhmänä : monimerkityksellisyys ja vastuullisuusviestinnän haasteet
Onkila, Tiina; Mäkelä, Marileena; Sarna, Bhavesh (ProCom ry, 2021)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.