Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorViitala, Riitta
dc.contributor.authorSoukkala, Riitta
dc.date.accessioned2016-10-12T02:43:27Z
dc.date.available2016-10-12T02:43:27Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1575531
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/51595
dc.description.abstractTässä tutkimuksessa selvitettiin monimenetelmäisellä tutkimusotteella, miten kyselyyn vastanneet opettajat määrittelevät ja kokevat samanaikaisopetuksen työssään sekä mitä heidän mielestään ovat samanaikaisopettajuuden hyödyt ja hyötyjät. Lisäksi selvitettiin opettajien työkokemuksen merkitsevyyttä samanaikaisopettajuuden toimintamallien kuvailuun ja heidän kokemustensa laatuun. Tutkimus toteutettiin lukuvuoden 2015-2016 aikana, kun mm. samanaikaisopettajuuteen ja laaja-alaisen erityisopettajan asiantuntijuuteen kannustavan oppimisen ja koulunkäynnin kolmiportaisen tuen ohjeistus oli ollut käytössä kouluissa viiden vuoden ajan. Tutkimuksen laadullisessa osassa havaittiin opettajien toivovan ja tarvitsevan lisää tietoa ja kokemusta samanaikaisopettajuuden toimintamalleista. Merkittävimmäksi hyödyksi opettajat nimesivät vastuun jakamisen ja vertaistuen mahdollisuuden sekä oppilaiden yksilöllisemmän opetuksen kahden opettajan toimiessa opetusryhmässä samanaikaisesti. Määrällisessä tarkastelussa huomattiin, ettei työvuosien määrällä ollut tässä aineistossa merkittävää vaikutusta opettajien kokemuksiin samanaikaisopettajuudesta.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (60 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.othersamanaikaisopettajuus
dc.subject.otheroppimisen ja koulunkäynnin kolmiportainen tuki
dc.subject.otheropettajien yhteistyö
dc.titleJaettu opettajuus : samanaikaisopettajuus opettajien kokemana
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201610124344
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Educationen
dc.contributor.laitosKasvatustieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Educationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineErityispedagogiikkafi
dc.contributor.oppiaineSpecial Educationen
dc.date.updated2016-10-12T02:43:28Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi101
dc.subject.ysoopettajat
dc.subject.ysoopettajuus
dc.subject.ysosamanaikaisopetus
dc.subject.ysokolmiportainen tuki
dc.subject.ysokoulunkäynti
dc.subject.ysoerityisopetus
dc.subject.ysoyhteisopettajuus
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot