Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorRautio, Riitta
dc.contributor.authorLehtoranta, Riku
dc.date.accessioned2016-08-25T20:55:28Z
dc.date.available2016-08-25T20:55:28Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/51067
dc.description.abstractTämän tutkielman tarkoituksena oli tarkastella progressiivisessa rockissa vallitsevia progressiivisen rockin ja perinteisemmän populaarimusiikin muodon skeemoja eli valmiita kappaleiden muodon malleja. Absoluuttisen Nollapisteen on nähty yhtyeenä edustavan aina jossakin määrin progressiivista rockia uran alkuvaiheesta nykyhetkeen saakka. Tutkimukseni aineistona oli Absoluuttisen Nollapisteen albumit Pisara ja lammas 1 (2012) ja Neulainen Jerkunen (1994). Uudemmalta albumilta analysoin kaikki 11 kappaletta ja varhaisemmalta albumilta 15 (kokonaismäärä 17) taulukointia menetelmänä käyttäen. Tuloksista kävi ilmi, että uudemmalla albumilla Pisara ja lammas 1 kappaleet olivat muodoltaan huomattavan vallankumouksellisia ja siksi progressiivisempia kuin Neulaisella Jerkusella, jonka muodot puolestaan asettuivat suurpiirteisesti populaarimusiikissa yleisemmin vallitseviin muodon skeemoihin.en
dc.format.extent29
dc.language.isofin
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.othermuoto
dc.subject.otherskeema
dc.subject.othervariaatio
dc.subject.otherprogressiivinen rock
dc.subject.otherpopulaarimusiikki
dc.titleProgressiivisen rockin muotojen skeemat Absoluuttisen Nollapisteen albumeilla Pisara ja lammas 1 ja Neulainen Jerkunen
dc.typebachelor thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201608253885
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosMusiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Music, Art and Culture Studiesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineMusicologyen
dc.contributor.oppiaineMusiikkitiedefi
dc.date.updated2016-08-25T20:55:29Z
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.rights.accesslevelrestrictedAccessfi
dc.type.publicationbachelorThesis
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.rights.accessrightsAineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.fi
dc.rights.accessrightsThis material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.en


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright