Innotori – yritysten ja yliopiston kohtaamispaikka
Yritykset ja yliopistomaailma ovat jo pitkään tehneet tiivistä yhteistyötä. Työharjoittelujaksot, opinnäytetyöt ja niiden kautta viriävät urapolut ovat olleet luontaisia yhteistyömuotoja. Tutkimus- ja kehitystoiminnan osalta ongelmana on kuitenkin pidetty yliopiston ja yritysten erilaisia tavoitteita ja lähtökohtia tutkimustoiminnassa. Yliopistojen rahoitusmallin muuttuminen lähitulevaisuudessa tuo paljon uusia mahdollisuuksia, mutta toisaalta asettaa myös omat taloudelliset haasteensa tutkimukselle.
– Yliopiston täytyy ottaa yritysmaailman tarpeet paremmin huomioon, painottaa Agora Centerin johtaja, professori Pekka Neittaanmäki.
Julkaisija
Agora Center, Jyväskylän yliopistoMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Agorama [117]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Innotori - keskisuomalaisten yhteinen hanke
Viherkoski, Emilia (Agora Center, Jyväskylän yliopisto, 2009) -
Maisema kohtaamispaikkana Mirkka Rekolan kokoelmissa Kohtaamispaikka vuosi ja Maailmat lumen vesistöissä
Järvinen, Suvi (Jyväskylän yliopisto, 2014) -
Risteyksessä on uusi suomalaisen ympäristökeskustelun kohtaamispaikka
Saastamoinen, Uula; Kotiaho, Janne; Laine, Ilona (Alue- ja ympäristötutkimuksen seura ry, 2022)Risteyksessä on Alue- ja ympäristötutkimuksen seuran ja Versus-verkkojulkaisun yhteistyössä toteuttama julkaisusarja. Ensimmäinen Risteyksessä-sarja käsittelee soita, soidensuojelua ja suopolitiikkaa. Tämän johdanto-puheenvuoron ... -
Tietohallinnon eroavaisuudet PK-yritysten ja suurten yritysten välillä
Rönkkö, Konsta (2016)Tutkielmassa etsitään eroavaisuuksia pienten ja keskisuurten yritysten ja suur-ten yritysten tietohallinnossa kirjallisuuskatsauksen avulla. Tutkielmassa yrite-tään löytää ne erityispiirteet, jotka PK-yritysten tietohallintoa ... -
Yritysten välinen viestintä tukemassa pk-yritysten pääsyä suurhankkeeseen : Fennovoiman ydinvoimalahankkeen näkökulma
Westerlund, Johanna (2012)Pk-yritykset ovat edellytys alueiden talouden kehittämiselle, ja suurhankkeilla voidaan luoda paremmat mahdollisuudet pk-yritysten liiketoiminnalle. Yhteisöviestinnän tutkimuksessa pk-yritysten näkökulma on kuitenkin tähän ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.