Development and Validation of the Brief Music in Mood Regulation Scale (B-MMR)
Saarikallio, S. (2012). Development and Validation of the Brief Music in Mood Regulation Scale (B-MMR). Music Perception: An Interdisciplinary Journal, 30(1), 97-105. https://doi.org/10.1525/mp.2012.30.1.97
Julkaistu sarjassa
Music Perception: An Interdisciplinary JournalTekijät
Päivämäärä
2012Tekijänoikeudet
© 2012 by the regents of the University of California. Published in this repository with the kind permission of the publisher.
mood regulation has been shown to be among of the
most important reasons for musical engagement, but
there has been a lack of a concise measurement instrument
for this behavior. The current study focused on developing
and testing the Brief Music in Mood Regulation scale (BMMR),
a 21-item self-report instrument for assessing the
use of seven different music-related mood-regulation
strategies. Two survey studies (N = 1515 and N = 526)
were conducted to first develop and then test and validate
the instrument. The newly constructed scale showed
adequate internal consistency reliabilities and correlated
expectedly with measures of general emotion regulation
and musical engagement. As a concise and theoretically
coherent measure, the B-MMR may prove to be highly
applicable for future surveys and comparative studies.
Julkaisija
University of California PressISSN Hae Julkaisufoorumista
0730-7829Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/21726973
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Nuorten musiikillinen tunneilmaisu kehon liikkeinä soittaessa ja sen yhteydet nuorten käyttämiin tunteiden säätelykeinoihin
Vallius, Linnea; Hakula, Laura (2018)Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, löytyykö yläkouluikäisten nuorten djembe-rummun soittamisen kautta tavoitetussa tunteiden musiikillisessa liikeilmaisussa eroja perustunteiden välillä. Lisäksi tutkimuksessa selvitettiin ... -
Musiikki, liikunta ja ystävien tapaaminen nuorten aikuisten tunteiden säätelyssä
Latvala, Emmi (2013) -
Musical learning for the development of well-being, well-being approaches to deepen learning : an action research project integrating coaching, positive psychology, mindfulness, and music-making
Dempsey, Tracy (2020)Music-making can be a powerful source of well-being but does not occur in a vacuum. Participation in, and benefits derived from, music-making opportunities is affected by participants' confidence levels, beliefs about their ... -
Rhythm and Reading : Connecting the Training of Musical Rhythm to the Development of Literacy Skills
Ahokas, J. Riikka; Saarikallio, Suvi; Welch, Graham; Parviainen, Tiina; Louhivuori, Jukka (Springer, 2024)This study investigated whether enhanced rhythm training improves literacy development and working memory performance in pupils in the first and second year of school. According to recent literature, we hypothesized that ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.