Newton, Isaac
Joutsi, J., & Slavov, M. (2015, 11.9.2015). Newton, Isaac. Logos-ensyklopedia. http://filosofia.fi/node/7124
Julkaistu sarjassa
Logos-ensyklopediaPäivämäärä
2015Tekijänoikeudet
© Joutsi & Slavov, 2015. Published by Eurooppalaisen filosofian seura ry.
Julkaisija
Eurooppalaisen filosofian seura ryISSN Hae Julkaisufoorumista
2343-032XAsiasanat
Alkuperäislähde
http://filosofia.fi/node/7124Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/25310463
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Newton's Law of Universal Gravitation and Hume's Conception of Causality
Slavov, Matias (Vittorio Klostermann, 2013)This article investigates the relationship between Hume’s causal philosophy and Newton’s philosophy of nature. I claim that Newton’s experimentalist methodology in gravity research is an important background for understanding ... -
Essays concerning Hume's natural philosophy
Slavov, Matias (University of Jyväskylä, 2016)The subject of this essay-based dissertation is Hume’s natural philosophy. The dissertation consists of four separate essays and an introduction. These essays do not only treat Hume’s views on the topic of natural ... -
Vuorovaikutuskaavion käytön vaikutus voimakäsitteen oppimiseen lukion mekaniikan opetusjaksoilla
Mäkynen, Asko (University of Jyväskylä, 2014) -
Reliable computation and local mesh adaptivity in limit analysis
Sysala, Stanislav; Haslinger, Jaroslav; Repin, Sergey (Czech Academy of Sciences, 2019)The contribution is devoted to computations of the limit load for a perfectly plastic model with the von Mises yield criterion. The limit factor of a prescribed load is defined by a specific variational problem, the ... -
Numeeriset yhtälönratkaisumenetelmät
Arvio, Ville (2017)Tämän tutkielman tavoitteena on käsitellä numeerisia yhtälönratkaisumenetelmiä matematiikan aineenopettajan näkökulmasta ja toimia lukion numeerisen matematiikan kurssin opettajan taustamateriaalina. Keskeinen sisältö ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.