dc.contributor.advisor | Heimbürger, Anneli | |
dc.contributor.author | Rinne, Simo | |
dc.date.accessioned | 2015-08-10T18:20:53Z | |
dc.date.available | 2015-08-10T18:20:53Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/46587 | |
dc.description.abstract | Pelialalla käytetään suurimmaksi osaksi imperatiivisia ohjelmointikieliä. Tämän kandidaatintutkielman tavoitteena on tutkia mitä hyötyjä ja haittoja funktioohjelmoinnin käyttö tuo peliohjelmointiin. Funktio-ohjelmoinnin käyttö tekee yhtäaikaisen laskennan ja rinnakkaislaskennan käytöstä helpompaa. Puhtaiden funktioiden käytöllä voidaan vähentää ohjelmassa olevia bugeja ja ohjelman toiminnan päättely on helpompaa. Reaktiivinen funktio-ohjelmointi vaikuttaa lupaavalta tavalta tehdä pelejä. | fi |
dc.description.abstract | Imperative programming languages are most commonly used in the game industry. The objective of this bachelor’s thesis is to investigate what advantages and disadvantages functional programming brings to game programming. It is easier to write concurrent and parallel programs using functional programming languages. Usage of pure functions can reduce bugs and makes the program easier to reason about. Functional reactive programming seems to be a promising way to program games. | en |
dc.format.extent | 22 | |
dc.language.iso | fin | |
dc.rights | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.rights | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.subject.other | funktionaalinen ohjelmointi | |
dc.subject.other | peliohjelmointi | |
dc.subject.other | reaktiivinen funktio-ohjelmointi | |
dc.title | Funktio-ohjelmoinnin hyödyntäminen peliohjelmoinnissa | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201508102637 | |
dc.type.ontasot | Kandidaatintutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.date.updated | 2015-08-10T18:20:54Z | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |