Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorEkonoja, Antti
dc.contributor.advisorHiltunen, Leena
dc.contributor.authorSilla, Arto
dc.date.accessioned2015-06-01T12:04:05Z
dc.date.available2015-06-01T12:04:05Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1474823
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/46144
dc.description.abstractMobiililaitteiden opetuskäytön suosio on kasvanut viime vuosina Suomessa, ja useat tutkimukset osoittavatkin mobiililaitteiden opetuskäytöllä olevan useita hyötyjä, etenkin vieraiden kielten opetuksessa. Mobiililaitteiden opetuskäyttöön liittyy myös erilaisia haasteita, mutta niitä on kuitenkin tutkittu tähän mennessä rajatusti. Tämän tutkielman avulla kartoitettiin, millaisia haasteita suomalaiset vieraiden kielten opettajat kohtasivat mobiililaitteiden opetuskäytössä, ja millaisia ajatuksia luokkahuoneiden ja kouluaikojen ulkopuoliset mobiilioppimisaktiviteetit herättivät opettajissa. Kyselytutkimuksesta saatujen tulosten perusteella suurimmat haasteet mobiililaitteiden opetuskäytölle ja käyttöönotolle olivat opetuskäyttöön tarkoitettujen mobiililaitteiden vähäinen määrä, opettajien puutteellinen osaaminen ja mobiililaitteiden opetuskäyttöä tukevan lisäkoulutuksen heikko laatu.fi
dc.description.abstractTeaching via mobile devices is an increasingly popular phenomenon in Finnish schools and many studies suggest that utilizing mobile devices as a part of teaching offers many benefits, especially in foreign language teaching. However, very little research has been done to recognize different kinds of challenges teachers face while utilizing mobile technology as part of their teaching. This study was conducted to find out what kind of challenges Finnish foreign language teachers see in the deployment and utilization of mobile devices in foreign language teach-ing, and to find out if the teachers are interested in utilizing mobile learning activies out-side classrooms and school times. The results of this study indicate that the biggest chal-lenges were a lack of mobile devices meant for teaching, teachers' insufficient know-how and the poor quality of the education meant to give the teachers sufficient skills to utilize mobile devices in their teaching.en
dc.format.extent1 verkkoaineisto (91 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.othermobiiliopetus
dc.subject.othermobiililaite
dc.subject.otherkoulutusteknologia
dc.subject.otheropetus
dc.subject.othervieraat kielet
dc.titleMobiiliteknologian käytön ja käyttöönoton ongelmia vieraiden kielten opetuksessa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201506012133
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosTietotekniikan laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Mathematical Information Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.date.updated2015-06-01T12:04:05Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysoopetusteknologia
dc.subject.ysomobiililaitteet
dc.subject.ysokoulutusteknologia
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysokielet
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot