Hip-Hop-Musik im DaF-Unterricht : Unterrichtspaket für die finnische gymnasiale Oberstufe
Oppilaiden motivoiminen ja motivaation ja kiinnostuksen ylläpito ovat aina olleet haastavia tehtäviä vieraiden
kielten opettajille. Musiikki on hyvä keino motivoida oppilaita, mutta tämänhetkisissä saksan oppikirjoissa suurin
osa käytetyistä musiikkikappaleista edustaa samantyylistä musiikkia ja samat saksalaiset bändit toistuvat
oppikirjasta toiseen.
Hip-hop-musiikki on tällä hetkellä erittäin suosittua suomalaisten nuorten keskuudessa ja siksi saksalaisen hiphop-musiikin
tuominen saksan kielen opiskeluun voisi auttaa oppilaiden motivoimisessa. Tämän työn
tarkoituksena oli suunnitella opetuspaketti, jossa käytetään saksankielistä hip-hop-musiikkia. Tähän työhön
valittiin kolme saksankielistä bändiä ja artistia, jotka tekevät saksankielistä hip-hop-musiikkia ja jotka ovat olleet
merkittäviä saksankielisen hip-hop-musiikin luomisessa, ovat laajalti tunnettuja artisteja Saksassa ja jotka
edustavat saksankielisen hip-hop-musiikin erityispiirteitä ja moninaisuutta. Tehtävät on suunniteltu B2-
kielitaitotason omaaville oppilaille.
Teoriakappaleissa esitellään saksalaisen hip-hop-musiikin syntymistä, kehittymistä ja sen tilannetta tällä hetkellä
Saksassa, mitä motivaatio on ja sen tärkeyttä opetuksessa sekä yleisesti ottaen saksaa vieraana kielenä Suomessa.
...


Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [4412]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Sprachlernspiele im DaF-Unterricht : Einblick in die Spielpraxis des finnischen und ungarischen Deutsch-als-Fremdsprache-Unterrichts in der gymnasialen Oberstufe sowie in die subjektiven Theorien der Lehrenden über den Einsatz von Sprachlernspielen
Mátyás, Emese (University of Jyväskylä, 2009)The goal of this study is to analyze and compare aspects of language learning games in the context of Finnish and Hungarian high-school teaching of German as a foreign language (GFL). First, the practices of using games ... -
Lernerfahrungen und Lernziele mit der Verwendung eines Buchprojekts : eine Falluntersuchung über das Buchprojekt Die Welle im DaF-Unterricht in einer finnischen gymnasialen Oberstufe
Huupponen, Eeva (2021)Pro gradu -tutkielmassani tarkastelen eräässä suomalaisessa lukiossa saksan opetuksessa tehtyä Die Welle-kirjaprojektia opettajan asettamien oppimistavoitteiden ja oppilaiden omien oppimiskokemusten pohjalta. Koska ... -
Musik im Fremdsprachenunterricht : ein Unterrichtspaket für den finnischen DaF-Unterricht in der gymnasialen Oberstufe
Hintsala, Jenna (2019)Tässä kandidaatintutkielmassa luodaan lukio-opetukseen soveltuva saksan kielen ja kulttuurin opetusmateriaalipaketti, joka perustuu saksankielisen musiikin kuuntelemiselle ja sen lyriikoiden analysoimiselle ja niistä ... -
Sehr geehrter Herr Schmidt… : Eine Analyse zu den Textproduktionsaufgaben in der Lehrbuchserie Panorama Deutsch für die gymnasiale Oberstufe
Koskela, Essi (2016)Tässä kandidaatintutkielmassa tarkastellaan saksan kielen lukion B2-oppimäärän opiskeluun suunnatun kirjasarjan (Panorama Deutsch) tehtäväkirjojen tekstintuottamistehtäviä tekstilingvistiikan näkökulmasta. Tässä sekä ... -
Repräsentationen der Rolle Deutschlands in dem Zweiten Weltkrieg : eine vergleichende Diskursanalyse zwischen einem finnischen und einem deutschen Geschichtslehrbuch für die gymnasiale Oberstufe
Ahonen, Inka-Milla (2017)Toinen maailmansota on yksi historiamme merkittävimmistä tapahtumista, ja sen selittäminen, opettaminen ja ymmärtäminen ovat yhä edelleen tärkeitä. Saksan nähdään aloittaneen sodan, ja Hitleriä, hänen johtamiaan ...