Monikielisyysinstituutti tähtää poikkitieteelliseen monikielisyystutkimukseen
Karjalainen, K. (2015). Monikielisyysinstituutti tähtää poikkitieteelliseen monikielisyystutkimukseen, 11.3.2015 (Maaliskuu 2015). Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2015/
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaTekijät
Päivämäärä
2015Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
2016:26 | 2017:27 | 2018:19 | 2019:26 | 2020:42 | 2021:30 | 2022:27 | 2023:43 | 2024:26 | 2025:1
Monikielisyysinstituutti on Vaasan yliopiston ja Åbo Akademin vuonna 2014 perustettu yhteinen toimielin, jonka tavoitteena on kerätä yhteen monikielisyyden asiantuntijat molempien yliopistojen eri tiedealueilta ja näin edistää yliopistojen tutkimus-, koulutus- ja kehittämistoimintaa monikielisyyden alalla. Monikielisyysinstituutti on syntynyt Vaasan yliopiston ja Åbo Akademin Vaasan yksikön pitkäjänteisen yhteistyön tuloksena ja jatkaa ja syventää LingVaCity-nimellä vuonna 2009 aloitettua yhteistyötä yliopistojen välillä (ks. esim. Björklund & Karjalainen 2012) sekä luo sille toimintamalleja.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181
Alkuperäislähde
http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2015/Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Saamen kielet pääomana monikielisellä Skábmagovat-elokuvafestivaalilla
Karjalainen, Reetta (University of Jyväskylä, 2015) -
Englanti Suomen kansalliskielten rinnalla
Laitinen, Mikko; Leppänen, Sirpa; Rautionaho, Paula; Backman, Sara (Valtioneuvoston kanslia, 2023)Tulokset osoittavat selvästi, että tällä hetkellä merkkejä kansalliskielten marginalisoitumisesta on hyvin vähän. Englannilla on tärkeä merkitys joillakin yhteiskunnan osa-alueilla ja sen käytön rajoittaminen voisi aiheuttaa ... -
Monikielisyydestä subjektiivisesti koettuna : tutkittua vuosien varrelta
Kalaja, Paula (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2018)Artikkeli tarkastelee monikielisyyttä subjektiivisesti koettuna ja esittelee joitakin tutkimuksia, jotka on tehty tälläisesta lähtökohdasta Jyväskylän yliopiston Kielikampuksella. -
Monikielisyys vai ”English only”? : yliopistojen henkilökunnan asenteet eri kielten käyttöä kohtaan akateemisessa ympäristössä
Heimonen, Emmi; Ylönen, Sabine (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA, 2017)The strategic internationalisation of academia has had an important impact on the development of English as the lingua franca in all areas (research, teaching, services and administration) and disciplines of universities ... -
Becoming a multilingual health professional in vocational education : two adult migrants’ translanguaging trajectories
Mustonen, Sanna; Strömmer, Maiju (Routledge, 2022)The number of migrant students in vocational education in Finland is rising. Their educational backgrounds and language resources are diverse, and research is needed to gain better understanding on how their existing ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.