Show simple item record

dc.contributor.authorKortelahti, Linda
dc.date.accessioned2014-05-11T14:26:04Z
dc.date.available2014-05-11T14:26:04Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1434540
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43376
dc.description.abstractKielioppi on olennainen osa kielitaitoa, mikä näkyy sen keskeisenä asemana vieraiden kielten opetuksessa Suomessa. Kieliopin monipuoliseen hallintaan kuuluu muotojen, niiden merkitysten ja käyttötarkoituksen osaaminen. Englannin kielen kieliopin opettaminen suomalaisissa oppikirjoissa on hyvin muotokeskeistä. Tällöin muotojen merkitykset ja käyttötarkoitukset jäävät vähemmälle huomiolle. Aikaisemmat kielioppimateriaalipaketit eivät myöskään ota huomioon kieliopin kolmea ulottuvuutta. Tämän opetusmateriaalipaketin tarkoituksena on tarjota uudenlaista englannin kieliopin kertaus-materiaalia yläkoulun yhdeksännelle luokalle. Oppilaat kertaavat keskeisiä verbeihin liittyviä kielioppiasioita kommunikatiivisten tehtävien avulla. Lisäksi materiaalipaketti auttaa oppilaita tulemaan tietoisiksi omasta älykkyysprofiilistansa ja hyödyntämään vahvimpia älykkyyksiänsä englannin oppimisessa. Opetusmateriaalipaketin suunnittelussa hyödynnettiin tehtävälähtöistä oppimista ja Gardnerin moniälykkyysteoriaa. Tehtävälähtöinen oppiminen luo oppilaille mahdollisuuksia oppia niin muodoista, niiden merkityksistä kuin käyttötarkoituksista. Moniälyykkyysteoria puolestaan auttaa ymmärtämään oppilaiden erilaisuutta. Tämä opetusmateriaalipaketti sisältää jokaisesta kielioppiaiheesta kaksi erilaista oppituntia, joilla otetaan huomioon hieman eri älykkyyksiä. Kielioppia kerrataan ympäristöön ja kulttuuriin liittyvien tehtävien avulla. Painopiste kieliopin kertaamisessa on merkityksissä ja käyttötarkoituksissa muotojen sijaan.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (267 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.othergrammar
dc.subject.otherteaching grammar
dc.subject.othertask-based learning and teaching
dc.subject.othermultiple intelligences theory
dc.subject.otherteaching material
dc.titleIntelligent grammar : a task-based grammar revision package for Grade 9
dc.title.alternativeTask-based grammar revision package for Grade 9
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201405111683
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosKielten laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Languagesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.date.updated2014-05-11T14:26:05Z
dc.rights.accesslevelrestrictedAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysokielioppi
dc.subject.ysooppimateriaali
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysoälykkyys
dc.format.contentfulltext
dc.rights.accessrightsAineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.fi
dc.rights.accessrightsThis material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.en
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record