dc.contributor.author | Kortelahti, Linda | |
dc.date.accessioned | 2014-05-11T14:26:04Z | |
dc.date.available | 2014-05-11T14:26:04Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.other | oai:jykdok.linneanet.fi:1434540 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43376 | |
dc.description.abstract | Kielioppi on olennainen osa kielitaitoa, mikä näkyy sen keskeisenä asemana vieraiden kielten opetuksessa Suomessa. Kieliopin monipuoliseen hallintaan kuuluu muotojen, niiden merkitysten ja käyttötarkoituksen osaaminen. Englannin kielen kieliopin opettaminen suomalaisissa oppikirjoissa on hyvin muotokeskeistä. Tällöin muotojen merkitykset ja käyttötarkoitukset jäävät vähemmälle huomiolle. Aikaisemmat kielioppimateriaalipaketit eivät myöskään ota huomioon kieliopin kolmea ulottuvuutta.
Tämän opetusmateriaalipaketin tarkoituksena on tarjota uudenlaista englannin kieliopin kertaus-materiaalia yläkoulun yhdeksännelle luokalle. Oppilaat kertaavat keskeisiä verbeihin liittyviä kielioppiasioita kommunikatiivisten tehtävien avulla. Lisäksi materiaalipaketti auttaa oppilaita tulemaan tietoisiksi omasta älykkyysprofiilistansa ja hyödyntämään vahvimpia älykkyyksiänsä englannin oppimisessa. Opetusmateriaalipaketin suunnittelussa hyödynnettiin tehtävälähtöistä oppimista ja Gardnerin moniälykkyysteoriaa. Tehtävälähtöinen oppiminen luo oppilaille mahdollisuuksia oppia niin muodoista, niiden merkityksistä kuin käyttötarkoituksista. Moniälyykkyysteoria puolestaan auttaa ymmärtämään oppilaiden erilaisuutta.
Tämä opetusmateriaalipaketti sisältää jokaisesta kielioppiaiheesta kaksi erilaista oppituntia, joilla otetaan huomioon hieman eri älykkyyksiä. Kielioppia kerrataan ympäristöön ja kulttuuriin liittyvien tehtävien avulla. Painopiste kieliopin kertaamisessa on merkityksissä ja käyttötarkoituksissa muotojen sijaan. | fi |
dc.format.extent | 1 verkkoaineisto (267 sivua) | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | eng | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | grammar | |
dc.subject.other | teaching grammar | |
dc.subject.other | task-based learning and teaching | |
dc.subject.other | multiple intelligences theory | |
dc.subject.other | teaching material | |
dc.title | Intelligent grammar : a task-based grammar revision package for Grade 9 | |
dc.title.alternative | Task-based grammar revision package for Grade 9 | |
dc.type | master thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201405111683 | |
dc.type.dcmitype | Text | en |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Humanistinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Humanities | en |
dc.contributor.laitos | Kielten laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Languages | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Englannin kieli | fi |
dc.contributor.oppiaine | English | en |
dc.date.updated | 2014-05-11T14:26:05Z | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc | |
dc.rights.accesslevel | restrictedAccess | fi |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 301 | |
dc.subject.yso | kielioppi | |
dc.subject.yso | oppimateriaali | |
dc.subject.yso | opetus | |
dc.subject.yso | oppiminen | |
dc.subject.yso | älykkyys | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |
dc.rights.accessrights | Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat. | fi |
dc.rights.accessrights | This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities. | en |
dc.type.okm | G2 | |