The Successful Education Sector Development in Tanzania – Comment on gender-balance and inclusive education
Okkolin, M.-A., Lehtomäki, E., & Bhalalusesa, E. (2010). The Successful Education Sector Development in Tanzania – Comment on gender-balance and inclusive education. Gender and Education, 22(1), 63-71. https://doi.org/10.1080/09540250802555416
Julkaistu sarjassa
Gender and EducationPäivämäärä
2010Oppiaine
Kansainvälinen kehitystutkimusAikuiskasvatustiedeSosiologiaInternational Development StudiesAdult EducationSosiologyTekijänoikeudet
© 2010 Taylor & Francis. This is a final draft version of an article whose final and definitive form has been published by Taylor & Francis.
In this paper we discuss to what extent the international and national equality goals regarding gender balance and inclusive education have been reached in the education sector development in Tanzania. According to recent reports, the development trend has been generally positive, and the country is close to achieving its primary education targets. More detailed reviews suggest, however, that current monitoring and evaluation mechanisms are too narrow to catch the critical factors regarding equality, particularly in secondary education. Our comment concerns the achievements and challenges, and emphasises the significance of a multidimensional set of information including in‐depth qualitative research on connections between socio‐cultural factors and education.
ISSN Hae Julkaisufoorumista
1360-0516Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/18006929
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Gender and Disability : Challenges of Education Sector Development in Tanzania
Okkolin, Mari-Anne; Lehtomäki, Elina (Turku School of Economics and Business Administration, 2005)In line with the UN Millennium Development Goals, the government of Tanzania has set poverty reduction as the most important challenge for the future. Education is a key sector in the long-term process of poverty reduction. ... -
Disparities in Accessing Sexual and Reproductive Health Services at the Intersection of Disability and Female Adolescence in Tanzania
Mesiäislehto, Virpi; Katsui, Hisayo; Sambaiga, Richard (MDPI, 2021)Despite at times having greater needs for sexual and reproductive health (SRH) services, adolescents with disabilities often face challenges when trying to access them. This inaccessibility is further exacerbated during ... -
Hallittu tasa-arvo : sukupuolten välinen tasa-arvo ja argumentaatio kuntien tasa-arvosuunnitelmissa
Hokkanen, Laura (2008)Tutkielman kohteena ovat kunnissa laaditut henkilöstöpoliittiset tasa-arvosuunnitelmat. Laki naisten ja miesten välisestä tasa-arvosta (Tasa-arvolaki) velvoittaa kaikki säännöllisesti yli 30 henkilöä työllistävät työpaikat ... -
Sukupuolten välisen tasa-arvon edistäminen ohjauksellisin keinoin ammatillisessa koulutuksessa sekä nuorisotyössä
Itämäki, Pauliina (2023)Tutkimuksessani tarkastelen tasa-arvon sekä yhdenvertaisuuden edistämistä ammatillisen koulutuksen opettajien sekä nuorisotyöntekijöiden näkökulmasta. Keskityn tarkastelemaan, tunnistavatko haastateltavat sukupuolenmukaista ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.