dc.contributor.author | Savelius, Tiia | |
dc.date.accessioned | 2013-10-03T13:48:32Z | |
dc.date.available | 2013-10-03T13:48:32Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.other | oai:jykdok.linneanet.fi:1284117 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/42278 | |
dc.description.abstract | Tutkimuksen tehtävänä on selvittää, kuinka kuvataidekasvatus ja taidepedagoginen ajattelutapa muuttui peruskoulu-uudistuksen aikana (1970-‐1977). Tutkimus painottuu nimenomaan tuohon aikaan uudistuksessa mukana olleiden kuvaamataidonopettajien näkökulmiin aiheesta. Tutkimusaineisto koostuu viidestä haastattelusta, siirtymävaiheenmateriaalista, sekä aiempaan tutkimukseen peruskoulu-uudistuksesta.
Haastattelut on toteutettu puolistruktuoituina teemahaastatteluina. Tutkimusaineiston analysointi perustuu viiteen narratiiviin, jotka historiallisen kirjallisuuden kanssa yhdessä muodostavat yhden suuremman kokonaisuuden. Aineisto perustuu suurelta osin muistitietoon, joten tavoitteenani on esittää vain tiettyjen henkilöiden näkökulma aiheeseen, absoluuttista totuutta ei tämän tutkimuksen avulla voida osoittaa. | fi |
dc.format.extent | 1 verkkoaineisto. | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.rights | This publication is copyrighted. You may download, display and
print it for Your own personal use. Commercial use is
prohibited. | en |
dc.rights | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.subject.other | Peruskoulu-uudistus | |
dc.subject.other | kuvataidekasvatus | |
dc.title | Kuvataidekasvatuksen uudistaminen ja asema suomalaisessa peruskoulu-uudistuksessa kuvaamataidon opettajien näkökulmasta : haastattelututkimus | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201310032415 | |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Humanistinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Humanities | en |
dc.contributor.laitos | Taiteiden ja kulttuurin tutkimuksen laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Art and Cultural Studies | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Taidekasvatus | fi |
dc.contributor.oppiaine | Art Education | en |
dc.date.updated | 2013-10-03T13:48:33Z | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 311 | |
dc.subject.yso | peruskoulu | |
dc.subject.yso | kuvataidekasvatus | |
dc.subject.yso | kuvataide | |
dc.subject.yso | opetussuunnitelmat | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.type.okm | G2 | |