Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorKärppä, Pertti
dc.date.accessioned2013-06-11T05:58:29Z
dc.date.available2013-06-11T05:58:29Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1269766
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/41728
dc.description.abstractTässä Pro Gradu tutkielmassa tarkastellaan pienten ict-alan yritysten verkostoitumista ja sitä, miten yrittäjät kokevat yrityksen verkostoitumisen vaikuttavan yrityksensä menestymiseen. Tutkielmassa tarkastellaan myös yrittäjyysprosessia ja mitkä tekijät ovat vaikuttaneet yrityksen syntymiseen. Uuden teknologian hyväksyminen ja innovaatioiden leviäminen vaikuttavat myös suuresti uusia ohjelmistotuotteita tuottavien yritysten menestymiseen. Tässä tutkielmassa esitellään yleisimmät teknologian käyttöönottoon liittyvät mallit sekä teknologian leviämisen kuvaamiseen käytetty innovaatioiden diffuusioteoria. Aiheeseen perehdytään kirjallisuuskatsauksena, hyödyntäen aiempaa aiheista löytyviä tieteellisiä tutkimuksia. Tutkielman empiirinen osuus toteutettiin tapaustutkimuksena. Tutkimus toteutettiin monitapaustutkimuksena, missä haastateltiin yhdeksää keskisuomalaista ict-alan mikroyritystä. Tutkimuksessa todettiin verkostoitumisen olevan erittäin suuressa roolissa pienten yrityksen syntymisessä ja menestymisessä.fi
dc.description.abstractThis Master's thesis examines networking of the small ICT companies and how entrepreneurs find their business networking influences their companies as a success factor. The thesis also examines the entrepreneurial process and the factors that have contributed to the creation of the company. The adoption of new technology and diffusion of innovation has a significant role of spreading of new software products and innovations among users. This thesis presents the most common theories used in acceptance of technologies and diffusion of innovations theory. This study was executed as a literature review and as multiple case study, where nine ICT sector micro-enterprises from central Finland were interviewed. This study suggests that networking has a significant role of creating new companies and as a success factor of small enterprises.en
dc.format.extent1 verkkoaineisto.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otheryrittäjyys
dc.subject.otherverkostoituminen
dc.subject.othersosiaalinen pääoma
dc.subject.otherekosysteemit
dc.subject.otherteknologia
dc.subject.otherinnovaatio
dc.titleICT-yrityksen verkostoituminen menestystekijänä
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201306111940
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosTietojenkäsittelytieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Computer Science and Information Systemsen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.date.updated2013-06-11T05:58:29Z
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysoyrittäjyys
dc.subject.ysotieto- ja viestintätekniikka-ala
dc.subject.ysoverkostoituminen
dc.subject.ysososiaalinen pääoma
dc.subject.ysoekosysteemit
dc.subject.ysoteknologia
dc.subject.ysoinnovaatiot
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot