Haavoittuvuuksien torjunta defensiivisillä ohjelmointikeinoilla PHP-sovelluksissa
Tutkielmassa kartoitetaan, kuinka SQL-injektioita, Cross-Site Scripting
-hyökkäyksiä ja Cross-Site Request Forgery -hyökkäyksiä voidaan ehkäistä PHP-sovelluksissa defensiivisillä ohjelmointimenetelmillä. This thesis explores the defensive programming techniques for preventing
SQL injections, Cross-Site Scripting attacks and Cross-Site Request Forgery attacks
in PHP applications.
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5302]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
HTTP cookie weaknesses, attack methods and defense mechanisms : a systematic literature review
Jussila, Juha (2018)HTTP-eväste on ollut yleisesti käytetty tekniikka maailmanlaajuisissa tietoverkoissa. Useat laajamittaiset tietomurrot ovat osoittaneet, että evästeitä voidaan murtaa useilla erilaisilla hyökkäystyypeillä. On väistämätöntä ... -
Injektiot ja oikeuksien eskaloituminen luottamuksellisen tiedon turvaamisen uhkana
Monola, Petri (2016)Nykyaikana käytetään entistä enemmän tietojärjestelmiä, joihin tallennetaan luottamuksellista tai arkaluontoista tietoa. On myös pahantahtoisia käyttäjiä, jotka haluavat päästä käsiksi tähän arkaluontoiseen tietoon. Tässä ... -
Cross-site scripting (XSS) vulnerability prevention in open-source web content management system documentation
Hanhijoki, Heikki (2023)Cross-site scripting (XSS) -haavoittuvuudet ovat olleet merkittävä uhka web-sovelluksille jo yli kahden vuosikymmenen ajan. XSS-haavoittuvuudet ovat säilyttäneet paikkansa yleisimmin havaittujen web-sovellushaavoittuvuuksien ... -
Ajax-ohjelmointi www-sovelluksissa
Suhonen, Juha (2006)Tässä tutkielmassa tarkastellaan Ajax-ohjelmointitekniikkaa. Tutkielmassa esitellään ne teknologiat joista Ajax koostuu ja verrataan Ajax-sovelluksen ja perinteisen www-sovelluksen ominaisuuksia toisiinsa. Tutkimus ... -
Facilitating socio-cognitive and socio-emotional monitoring in collaborative learning with a regulation macro script – an exploratory study
Näykki, Piia; Isohätälä, Jaana; Järvelä, Sanna; Pöysä-Tarhonen, Johanna; Häkkinen, Päivi (Springer US; International Society of the Learning Sciences, Inc., 2017)This study examines student teachers’ collaborative learning by focusing on socio-cognitive and socio-emotional monitoring processes during more and less active script discussions as well as the near transfer of monitoring ...