Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorHavu, Elina
dc.date.accessioned2012-12-13T11:52:49Z
dc.date.available2012-12-13T11:52:49Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1240312
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/40568
dc.description.abstractYhteiskuntavastuusta on viime vuosien aikana muodostunut teema tai jopa trendikäs ilmiö, joka on saanut organisaatiot muun muassa kehittämään raportointikäytäntöjään, osallistumaan yhteisöjen tukemiseen sekä panostamaan ympäristönsuojeluun. Tämä tutkimus lähestyy yhteiskuntavastuun viestintää tarkkailemalla henkilöstön roolia organisaation vastuullisuudessa. Tavoitteena on tarkastella, miten organisaatio voi osallistavan ja vuorovaikutteisen yhteiskuntavastuun viestinnän avulla päästä tilanteeseen, jossa vastuullisuuden teemat ja toimintatavat kattavat organisaation siten, että vastuullisuutta sovelletaan jokapäiväisessä toiminnassa. Tutkimuksen kohdeorganisaatio on valtio-omisteinen alkoholijuomien vähittäismyyntiyhtiö Alko Oy. Aineisto kerättiin teemahaastattelulla ja henkilöstökyselyllä. Sekä teoreettisen viitekehyksen että tutkimustulosten mukaan osallistava yhteiskuntavastuun viestintä vaatii aktiivista otetta sekä viestinnästä vastaavilta henkilöiltä että muulta henkilöstöltä. Kohdeorganisaatio Alkossa mahdollisuudet strategisesti suunniteltuun onnistuneeseen osallistavaan viestintään ovat sekä asenteiden että toimivien viestintäkanavien suhteen olemassa. Potentiaalin hyödyntäminen edellyttää kuitenkin selkeästi aiempaa aktiivisempaa vuorovaikutteisuutta.fi
dc.format.extent84 sivua
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherstrategiaviestintä
dc.subject.otherosallistava viestintä
dc.titleYrityksen vastuullinen viestintä - jaettu vastuu vai johdon propagandaa?
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201212133341
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosViestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Communicationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineYhteisöviestintäfi
dc.contributor.oppiaineOrganizational Communicationen
dc.date.updated2012-12-13T11:52:49Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi3131
dc.subject.ysoyhteiskuntavastuu
dc.subject.ysotyöyhteisöt
dc.subject.ysoviestintä
dc.subject.ysovastuullisuus
dc.subject.ysoyritysvastuu
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot