Kohti tulevien asiantuntijoiden oppimisympäristöjen rakentamista
Virtanen, A. (2011, 15.11.2011). Kohti tulevien asiantuntijoiden oppimisympäristöjen rakentamista. Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-marras-joulukuu-2011/
Authors
Date
2011Copyright
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Pedagogisen kehittämistyön lähtökohdaksi ei tarvitse aina ottaa uuden käytännön luomista, vaan jo olemassa olevia ja toimivaksi osoittautuneita käytäntöjä ja toimintamalleja voitaisiin hyödyntää kehittämistyössä nykyistä enemmän. Tässä artikkelissa pureudutaankin yliopisto-opiskelijoiden harjoittelujen kehittämiseen tutustumalla ammatillisen peruskoulutuksen hyväksi osoittautuneeseen työssäoppimisen järjestelmään. Artikkelissa esitellään ensin teoreettisella tasolla työssäoppimisen järjestelmän perusidea, jonka jälkeen empiriaan tukeutuen osoitetaan, mitkä järjestelmän osat näyttävät olevan keskeisessä roolissa opiskelijoiden työssä tapahtuvan oppimisen onnistumisessa. Lopuksi pyritään osoittamaan yliopisto-opiskelijoiden harjoittelujen kehittämisessä sellaisia paikkoja, joissa voitaisiin hyödyntää työssäoppimisen hyviä käytäntöjä.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Search the Publication Forum
1799-0181
Original source
http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-marras-joulukuu-2011/Metadata
Show full item recordCollections
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Understanding adults’ strong problem-solving skills based on PIAAC
Hämäläinen, Raija; De Wever, Bram; Nissinen, Kari; Cincinnato, Sebastiano (Emerald Publishing Limited, 2017)Purpose: Research has shown that the problem-solving skills of adults with a vocational education and training (VET) background in technology-rich environments (TREs) are often inadequate. However, some adults with a VET ... -
Vocational teachers' identity construction at the interface of work and education
Vilppola, Jiri; Arvaja, Maarit; Vähäsantanen, Katja; Hämäläinen, Raija (Routledge, 2023)This longitudinal study examined the identity trajectories of vocational education and training (VET) teacher trainees during a workplace-oriented teacher training process. It also sought to determine the factors that may ... -
Työssäoppimisen arvioinnin seuranta
Anttila, Pirkko; Kukkonen, Päivi; Lempinen, Petri; Nordman-Byskata, Carina; Pesonen, Keijo; Tuomainen, Soili; Hietala, Risto; Räisänen, Anu (Koulutuksen arviointineuvosto, 2010) -
Education, training and the economy : preparing young people for a changing labour market
Azizi, Nematollah; Lasonen, Johanna (Institute for Educational Research, University of Jyväskylä, 2006) -
Ammatilliset opinto-ohjaajat työssä oppimassa
Lähteenmäki, Sari; Hammarström, Jonas (2022)Tutkimuksen tavoitteena oli kartoittaa ammatillisten opinto-ohjaajien informaalia työssä oppimista sekä sitä edistäviä ja rajoittavia tekijöitä. Tutkielman aihe on ajankohtainen, sillä ammatilliseen koulutukseen on viime ...