A woman in popular culture : feminist criticism, deconstruction and video analysis
Authors
Date
1993Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
"Be the best version of yourself!" : representations of women, femininity and exercise in Glamour and Brigitte
Partanen, Sanna (2018)Naistenlehtien täydellisyyttä hipovat feminiinisyyden representaatiot ja niiden mahdolliset vaikutukset naisten itsekäsitykseen ovat olleet tutkimuksen kohteena jo muutamia vuosikymmeniä. Yleisimmin tutkimuksen kohteena ... -
“I feel like I spent my whole life loving her” : the representation of a relationship between two women in Taylor Jenkins Reid’s novel The Seven Husbands of Evelyn Hugo
Roos, Emmi-Noora (2022)Historiallinen fiktiokirjallisuus avaa lukijalle ovet historiallisiin aikakausiin ja paikkoihin, tarjoten kuitenkin esimerkiksi fiktiiviset tapahtumat ja hahmot. Queer- hahmojen esitys on muuttunut vuosien saatossa, ja ... -
"Make him worship you" : the representation of feminine sexuality and female discourses in Seventeen and Cosmopolitan
Nevala, Pauliina (2017)Medialla on keskeinen rooli mielikuvien ja ajatusten välittäjänä. Naistenlehdet ovat vakiintuneet keskeiseksi osaksi nykypäivän mediakenttää, ja niiden edullisuus sekä laaja levinneisyys ovat herättäneet myös tutkijoiden ... -
“Cute Goddess is Actually an Aunty” : The Evasive Middle-Aged Woman Streamer and Normative Performances of Femininity in Video Game Streaming
Ruotsalainen, Maria (SAGE Publications, 2022)In this paper the focus is on the representations of “middle-aged” or “aging” women streamers in western media. I analyze discussions in Western online media around a case of Chinese DouYu live-streamer. “Qiaobiluo Dianxia,” ... -
"The world belongs to Charlie" : representation of women in Revlon's advertising
Kääriäinen, Pauliina (2018)Representaatiot mediassa vaikuttavat ajatuksiimme, arvoihimme ja käyttäytymiseemme. Kielenkäytön kautta media rakentaa ymmärrystämme esimerkiksi siitä, mitä on olla nainen tai mies. Mainokset ovat osa jokapäiväistä elämäämme ...