Auditiivisen ja kielellisen harjoittelun vaikutus kolmannella luokalla olevien heikkojen lukijoiden lukutaitoon
Julkaistu sarjassa
Jyväskylä studies in education, psychology and social researchTekijät
Päivämäärä
2012Oppiaine
PsykologiaJulkaisija
Jyväskylän yliopistoISBN
978-951-39-4813-9ISSN Hae Julkaisufoorumista
0075-4625Asiasanat
lukusujuvuus dyslexia familial risk phonological awareness intervention reading speed and accuracy auditory processing grapheme-phoneme correspondence decoding learning game longitudinal study Pitkittäistutkimus lukutaito dysleksia lukihäiriöt perinnöllinen alttius fonologinen tietoisuus oppimispelit harjoittelu
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Väitöskirjat [3574]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Brain responses to speech sounds in infants and children with and without familial risk for dyslexia
Lohvansuu, Kaisa (University of Jyväskylä, 2015)Dyslexia, a specific reading disability, runs in families. Therefore, the risk for a child to become dyslexic increases multifold if reading difficulties occur in the family. One risk factor for dyslexia is a deficit in ... -
Ekapeli-intervention vaikutukset heikkojen lukijoiden lukutaitoon sekä minäpystyvyyteen lukemisessa
Lampinen, Minni (2017)Tutkimuksessa selvitettiin teknisen lukutaidon intervention vaikutuksia 1.-luokkalaisten heikkojen lukijoiden lukutaitoon sekä minäpystyvyysuskomuk-siin lukutaitonsa suhteen. Vertailtiin myös kahden erilaisen interventiosisällön ... -
Children at risk for dyslexia show deficient left-hemispheric memory representations for new spoken word forms
Nora, A.; Renvall, H; Ronimus, M.; Kere, J.; Lyytinen, Heikki; Salmelin, R. (Elsevier BV, 2021)Developmental dyslexia is a specific learning disorder with impairments in reading and spelling acquisition. Apart from literacy problems, dyslexics show inefficient speech encoding and deficient novel word learning, with ... -
Neurocognitive Predictors of Response to Intervention With GraphoGame Rime
Wilson, Angela; Ahmed, Henna; Mead, Natasha; Noble, Hannah; Richardson, Ulla; Wolpert, Mary A.; Goswami, Usha (Frontiers Media SA, 2021)This study explores the neurocognitive predictors of response to intervention with GraphoGame Rime (GG Rime), an adaptive software game designed to aid the learning of English phonics. A cohort of 398 children (aged 6–7 ... -
Sujuvaksi lukijaksi : lukemisvaikeuksien arvioinnista kohti näyttöön perustuvia interventioita
Kairaluoma, Leila (University of Jyväskylä, 2014)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.