Kinectin käyttö ympäristön- ja liikkeentunnistukseen
Vilhunen, Eetu
Kinectin käyttö ympäristön- ja liikkeentunnistukseen
Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2012.
Tietojärjestelmätiede, Kandidaatin -tutkielma
Ohjaaja(t): Eskelinen , Matti
Tämän tutkielman tarkoituksena on käsitellä Microsoftin kehittämää Kinect
-sensoria ja sen hyödyntämistä ympäristön- ja liikkeentunnistukseen. Tutkimus
pyrkii vastaamaan siihen, miten Kinectiä voidaan hyödyntää ympäristön- ja
liikkeentunnistuksessa, sekä siihen mitä hyötyä tai haittaa Kinectin käytöstä voi
olla. Aluksi käydään läpi hieman Kinectin historiaa sekä sen sisältämää
teknologiaa. Tämän jälkeen käydään läpi tutkielman kannalta oleelliset
konenäköön liittyvät termit. Tutkielman aikana käydään myös läpi tutkielmia ja
projekteja, jotka hyödyntävät Kinectiä tai joissa käsitellään Kinectin
soveltuvuutta muihin kuin pelillisiin tarkoituksiin. Lopuksi yhteenvedossa
käydään läpi tutkielman sisältö ja pyritään vastaamaan tutkimusongelmiin.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5362]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Heterogeenisten laskenta-alustojen käyttö kuvien segmentoinnissa
Pitkänen, Timo (2015)Kuvien segmentointi on merkittävä konenäön osa-alue. Nykyisin hete- rogeenisia laskenta-alustoja käytetään yhä kasvavassa määrin konenäössä. Asiasta on jo paljon tutkimusta, mutta tämä tutkimus käsittelee ongelmaa yleisesti ... -
Excel ja laskenta pilvipalveluissa
Vihinen, Tuomas (2013)Tutkielma esittelee ja vertailee taulukkolaskenta-ohjelmien ohjelmointimahdollisuuksia. Taulukkolaskentaohjelmia on mahdollisuus käyttää perinteisenä työpöytäsovelluksena, pilvipalveluna verkkoselaimella sekä etäpalvelimen ... -
Study of Zumba game playing experience, related to previous knowledge of Zumba
Zanardi de Toledo, Patricia (2014)The focus of this research is to make an analysis of the experiences of Xbox Kinect Zumba game players in correlation to the real Zumba classes. Through the observation of the Zumba game, specifically using the Xbox Kinect ... -
Reflectance Measurement Method Based on Sensor Fusion of Frame-Based Hyperspectral Imager and Time-of-Flight Depth Camera
Rahkonen, Samuli; Lind, Leevi; Raita-Hakola, Anna-Maria; Kiiskinen, Sampsa; Pölönen, Ilkka (MDPI AG, 2022)Hyperspectral imaging and distance data have previously been used in aerial, forestry, agricultural, and medical imaging applications. Extracting meaningful information from a combination of different imaging modalities ... -
Annotated Video Corpus of FinSL with Kinect and Computer-Vision Data
Jantunen, Tommi; Pippuri, Outi; Wainio, Tuija; Puupponen, Anna; Laaksonen, Jorma (European Language Resources Association (ELRA), 2016)This paper presents an annotated video corpus of Finnish Sign Language (FinSL) to which has been appended Kinect and computer-vision data. The video material consists of signed retellings of the stories Snowman and Frog, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.