"Hänen ei olisi tarvinnut potkaista opea sääreen" : luokanopettajien ja neljäsluokkalaisten lasten käsityksiä aggressiivisuudesta, sen hallinnasta ja ennaltaehkäisystä
Muu nimeke
Luokanopettajien ja neljäsluokkalaisten lasten käsityksiä aggressiivisuudesta, sen hallinnasta ja ennaltaehkäisystäAsiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29545]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Opettajien ja viidesluokkalaisten lasten käsityksiä ja kokemuksia lapsen vihan tunteista
Tiainen, Emmi (2021)Tämän fenomenologis-hermeneuttisen laadullisen tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaiset tilanteet ja asiat aiheuttavat lapsissa vihan tunteita, miten lapsi toimii vihaisena tai kohdatessaan vihaa sekä se, kuinka hän ... -
Varhaiskasvatushenkilöstön käsityksiä lasten tunteiden säätelytaitojen kehittymisestä : käytäntöön integroitu koulutus ammatillisen kehittymisen tukena
Koivuniemi, Marika; Kinnunen, Susanna; Mänty, Kristiina; Järvenoja, Hanna; Näykki, Piia (Suomen varhaiskasvatus ry, 2021)Lapset tarvitsevat aikuisen tukea oppiakseen säätelemään tunteitaan. Jotta varhaiskasvatuksen ammattilainen voi tarjota lapsille monipuolista ja sensitiivistä tunteiden säätelyn tukea osana pedagogista toimintaa, häneltä ... -
Fyysisen aktiivisuuden yhteys koettuun aggressiivisuuteen 9.-luokkalaisilla oppilailla
Sepponen, Ville-Waltteri; Valtanen, Sampsa (2023)Tämän pro gradu -tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, onko fyysisellä aktiivisuudella yhteys koettuun aggressiivisuuteen 9.-luokkalaisilla oppilailla. Fyysisen aktiivisuuden ja aggressiivisuuden välistä yhteyttä ... -
Teacher-rated aggression and co-occurring behaviors and emotional problems among schoolchildren in four population-based European cohorts
Whipp, Alyce M.; Vuoksimaa, Eero; Bolhuis, Koen; de Zeeuw, Eveline L.; Korhonen, Tellervo; Mauri, Matteo; Pulkkinen, Lea; Rimfeld, Kaili; Rose, Richard J.; van Beijsterveldt, Catharina (Toos) E. M.; Bartels. Meike; Plomin. Robert; Tiemeier. Henning; Kaprio. Jaakko; Boomsma. Dorret, I. (Public Library of Science (PLoS), 2021)Aggressive behavior in school is an ongoing concern. The current focus is on specific manifestations such as bullying, but the behavior is broad and heterogenous. Children spend a substantial amount of time in school, but ... -
Tunteiden siirtyminen vanhempien ja lasten välillä : vanhemman psyykkinen hyvinvointi ja lapsen temperamenttipiirteet tunteiden siirtoon vaikuttavina tekijöinä
Kaila, Suvi (2011)Tutkimuksessa tarkasteltiin viikon mittaisen päiväkirjatutkimuksen avulla positiivisten ja negatiivisten tunteiden siirtymistä edellisestä päivästä seuraavaan päivään vanhempien ja lasten välillä sekä vanhemman psyykkistä ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.