Arvioinnin ja opettajan opetustyylien yhteys oppilaiden koululiikuntakokemuksiin
Date
2012Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää onko opettajan käyttämällä arviointityylillä ja opetustyylillä yhteyttä oppilaiden koululiikuntakokemuksiin. Opettajan opetustyyleillä tarkoitamme Mosstonin spektrin (1994) eri opetustyylejä. Koululiikuntakokemuksia kuvaamaan valittiin kolme eri ulottuvuutta: koettu fyysinen pätevyys, minäkäsitys ja ahdistuneisuus. Tutkimus koostui kahdesta eri osiosta, jolloin arviointia ja opetustyylejä tarkasteltiin erillisinä kokonaisuuksina.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [24540]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Koetun fyysisen pätevyyden, fyysisen aktiivisuuden ja liikuntanumeron yhteys minäkäsitykseen 7.-9.-luokkalaisilla
Heikkilä, Veera; Mäntylä, Hillaelina (2016)Heikkilä, V. & Mäntylä, H. 2016. Koetun fyysisen pätevyyden, fyysisen aktiivisuuden ja liikuntanumeron yhteys minäkäsitykseen 7.-9.-luokkalaisilla. Liikuntakasvatuksen laitos, Jyväskylän yliopisto, Liikuntapedagogiikan pro ... -
Ahdistaako koululiikunta? : yhdeksäsluokkalaisten ahdistuneisuuskokemukset koulun liikuntatunneilla
Sädekoski, Lari (2014)TIIVISTELMÄ Lari Sädekoski (2014). Ahdistaako koululiikunta? Yhdeksäsluokkalaisten ahdistuneisuusko-kemukset koulun liikuntatunneilla. Liikuntakasvatuksen laitos. Jyväskylän Yliopisto. Liikunta-pedagogiikan pro gradu – ... -
Oppilaiden koetun autonomian yhteys koettuun pätevyyteen ja viihtymiseen liikuntatunneilla
Lamminsivu, Paavo (2019)Pro gradu - tutkielman tarkoituksena oli selvittää, kuinka oppilaat kokevat osallisuuden tunteensa liikuntatunnilla ja miten se on yhteydessä oppilaiden viihtyvyyteen ja koettuun pätevyyteen liikuntatunneilla. Aiempien ... -
Oppilaiden kokema kehollisuus koulun liikuntatunneilla : liikunta avain oppilaiden itsetunnon vahvistamiseen?
Pönni, Erkka (2015)TIIVISTELMÄ Pönni, Erkka (2015). Oppilaiden kokema kehollisuus koulun liikuntatunneilla – liikunta avain oppilaiden itsetunnon vahvistamiseen? Liikuntakasvatuksen laitos, Jyväskylän yliopisto, lii-kuntapedagogiikan pro ... -
Todistus arvioinnin tehtävien toteuttajana : oppilaiden ja opettajien ajatuksia nykyisistä todistuspohjista, niiden merkityksestä ja merkintätavoista
Lamminpelto, Riina; Saarinen, Johanna (2013)