Ryhmätarjouspalvelut ja niiden soveltuvuus palveluyrityksen asiakashankintaan
Authors
Date
2012Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons.
Internet ja sosiaalinen media ovat tarjonneet uusia kanavia kaupankäyntiin ja markkinointiin. Markkinoijat kilpailevat asiakkaiden huomiosta verkossa erilaisin markkinointikeinoin, kun kuluttajat viettävät verkossa yhä enemmän aikaansa. Näkyvyyden saaminen voi kuitenkin olla haastavaa. Samalla sosiaalinen media ja sen erilaiset työkalut ovat tarjonneet kuluttajille tehokkaat kommunikoinnin ja verkottumisen välineet, mitä markkinoijat ovat pyrkineet viime vuosina hyödyntämään. Verkon ryhmätarjouspalvelut ovat yksi uusista sovelluksista, jotka hyödyntävät tehokkaasti ja monipuolisesti verkon tarjoamia mahdollisuuksia. Ryhmätarjouspalvelut välittävät kuluttajille yritysten tarjoushintaisia lahjakortteja hyödyntäen kuluttajien sosiaalista luonnetta tarjouksen menestymisen takaamiseksi. Palveluiden ideana on olla paitsi hyvää liiketoimintaa, niin myös toimia kannattavana markkinointi- ja asiakashankintakanavana yrityksille sekä houkuttelevana mahdollisuutena kuluttajille.
Tutkielmassa luodaan katsaus ryhmätarjouspalveluihin sekä niiden käsitteelliseen ympäristöön: mitä ryhmätarjouspalvelut ovat, ja mitkä tekijät tukevat niiden menestystä. Lisäksi käsitellään palveluyritysten markkinointia ja asiakashankintaa, joille palveluiden erityispiirteet tuovat haasteita. Lopuksi tutkielmassa tarkastellaan tarkemmin ryhmätarjouspalveluiden soveltuvuutta nimenomaan palveluyrityksen asiakashankintaan. Tutkimusmenetelmänä tutkielmassa on käytetty kirjallisuuskatsausta, jossa pääasiallisina lähteinä ovat olleet tieteelliset artikkelit.
Tutkielman keskeisenä tuloksena voidaan todeta, että ryhmätarjouspalvelut tarjoavat palveluyritysten asiakashankinnan näkökulmasta mahdollisuuksia, mutta tarjousten käyttämiseen markkinointikeinona liittyy myös uhkia, jotka voivat oleellisesti vaikuttaa yrityksen toimintaan ja tulokseen. Analysoimalla palveluiden käytön vaikutukset omaan toimintaansa, asettamalla ryhmätarjouspalveluiden käytölle selkeät tavoitteet sekä muokkaamalla tarjouksen ehdot niiden mukaiseksi, palveluyritykset voivat hyötyä ryhmätarjouspalveluiden käytöstä saamalla asiakaskontakteja, jotka tulevat olemaan kannattavia pidemmälläkin aikavälillä.
...


Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5428]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Tapaustutkimus osaamisintensiivin B - to - B palveluyrityksen kansainvälistymisestä
Lehtoranta, Jukka (2013)Tässä tutkimuksessa verrattiin yritystenvälisten osaamisinteesiivien palveluiden kansainvälistymistä olemassa oleviin kansainvälistymisen teorioihin ja malleihin. Tavoitteena oli selvittää poikkeaako palveluyritysten ... -
Syväjohtaminen ja sen toimivuus ja uskottavuus palveluyrityksen johtamisvälineenä
Pitkänen, Markku (2007) -
Lentoyhtiöiden kestävyysviestintä ja ekologinen yhteiskuntavastuu : sosiaalisen median julkaisut ja niiden vastaanotto
Kakkonen, Saara-Liina (2023)Ihmiskunnan tulevaisuutta uhkaa ekologinen kestävyyskriisi, jota kuvastavat ilmastonmuutos ja luonnon monimuotoisuuden köyhtyminen. Suuren vaikutuksen ilmiön ympärille luo ilmailuala, sen ollessa yksi maailman saastuttavimmista ... -
Resurssiperustainen yritysyhteistyö pienten palveluyritysten verkostossa : tapaustutkimus matkailualan verkostosta
Haapakoski, Markku (Jyväskylän yliopisto, 2013) -
Liitosalgoritmit ja niiden soveltuvuus liitosoperaation toteuttamiseen relaatiotietokannanhallintajärjestelmissä
Alila, Juuso (2017)Tässä tutkielmassa tarkastellaan liitosoperaation toteuttavia liitosalgoritmeja relaatiotietokannanhallintajärjestelmissä. Tutkielman tavoitteena on esitellä kolme yleisintä liitosalgoritmia – nested loop, sort-merge ja ...