Codeswitching in the comedy of George Lopez
Wells, M. (2011). Codeswitching in the comedy of George
Lopez. Apples – Journal of Applied Language Studies
Vol. 5, 1 , p. 65-76
Julkaistu sarjassa
Apples : Journal of Applied Language StudiesTekijät
Päivämäärä
2011Tekijänoikeudet
© The Author(s)
This paper explores the intersectionality of language, culture and identity in the
performance of a U.S.-born bilingual Spanish-English speaking comedian, George
Lopez. Codeswitches in his comedy are examined through the speaker’s
relationship to the audience using Bell’s (1984) theory of audience design. Two
specific performances with two distinct audiences are compared using the
following questions: How does a bilingual comedian, Lopez, use language mixing
to underscore his Latino identity? How does he construct his audience through his
choice of codes? How and when does he accommodate monolingual English
speaking audiences? I conclude that Lopez intentionally matches his code choice to
connect more deeply with his audience. In the first performance he codeswitches as
a way to mark solidarity with his presumed bilingual/bicultural audience while in
the second performance he consciously maintains his discourse in English to
accommodate a perceived monolingual audience.
Julkaisija
Centre for Applied Language Studies, University of JyväskyläISSN Hae Julkaisufoorumista
1457-9863Asiasanat
Alkuperäislähde
http://apples.jyu.fiMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Possibilities of mobile marketing in classical music audience development : a charting survey on classical music audiences’ willingness to adopt an orchestra branded mobile application
Piiroinen, Petra (2019)Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, miten klassisen musiikin ja erityisesti suomalaisten orkesteri- instituutioiden yleisöt suhtautuvat mobiiliapplikaatioihin markkinoinnin ja yleisötyön työkaluna. Klassisen musiikin ... -
"Oh my God, that nigger said gun!" : use of ethnic humor in modern stand-up comedy
Jakoaho, Ville; Marjamäki, Sami (2012) -
"You, my friend, are a gaycist": gay representations and heteronormativity on the comedy series Happy Endings
Rahikainen, Elisa (2014)Viime vuosikymmenien aikana seksuaalivähemmistöjä koskevat puheenaiheet ovat olleet laajasti esillä länsimaisissa medialähteissä. Televisiossa, uutis- ja ajankohtaisohjelmien lisäksi seksuaalivähemmistöt ovat näkyneet myös ... -
Face and politeness in the dialogues of mother and daughter of the comedy series Absolutely Fabulous
Longhurst, Katja (1999)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.