Inlärning av svenskans verbmorfologi, adjektivkongruens och negationens placering hos finskspråkiga högstadieelever
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Inlärning och behärskning av svenskans verb- och adjektivböjning samt negationens placering hos finska grundskoleelever
Paavilainen, Marika (University of Jyväskylä, 2015) -
Substantivets pluralformer i finskspråkiga gymnasisters uppsatser
Tullinen, Saila (2007) -
Finskspråkiga talares uttal av /ʉ/ och /ʃ/ i svenskan
Kuronen, Mikko; Vasu, Elina (Itä-Suomen yliopisto, 2024)I den här artikeln undersöker vi inlärning av svåra L2-ljud, närmare bestämt L1-finska talares uttal av /ʉ/ och /ʃ/ i svenskan. /ʉ/ och /ʃ/ kan vara svåra för finskspråkiga talare, eftersom ljuden inte finns som fonem i ... -
Dynamics of morphological processing in pre-school children with and without familial risk for dyslexia
Louleli, Natalia; Hämäläinen, Jarmo A.; Nieminen, Lea; Parviainen, Tiina; Leppänen, Paavo H.T. (Elsevier, 2020)Difficulties in phonological processing and speech perception are associated with developmental dyslexia, but there is considerable diversity across people with developmental dyslexia (e.g., dyslexics with and without ... -
The dynamics of foreign versus second language development in Finnish writing
Tilma, Corinne (University of Jyväskylä, 2014)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.