Nuorten peliohjelmointi
Tässä pro gradu -tutkielmassa tutkitaan yläkouluikäisille (13 16-vuotiaat) tarkoitetun peliohjelmoinnin lyhytkurssin innostavuutta, ja vaikutuksia osallistujien suhtautumiseen luonnontieteiden opiskeluun. Osallistujien kurssikokemuksiin pyrittiin löytämään yhteyksiä taustatekijöistä. Lisäksi aineistosta etsittiin ryhmiä, jotka kuvaisivat tyypillisiä kurssille tulleita oppilaita. Tämän avulla on tarkoitus kehittää kurssin sisältöä, opetusmenetelmiä ja markkinointia. Tässä työssä esitellään myös pääpiirteet kurssin suunnittelusta ja toteutuksesta, ja lisäksi joitakin oppilaiden valmiista pelituotoksista ja pelisuunnitelmista.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [23369]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Computer Science Outreach Workshop and Interest Development : A Longitudinal Study
Lakanen, Antti-Jussi; Isomöttönen, Ville (Vilnius University Institute of Mathematics and Informatics, 2018)This longitudinal study investigates the impact of an extra-curricular programming workshop in student interest development in computer science. The workshop was targeted at 12–18-year old youngsters. A survey was sent ... -
On the impact of computer science outreach events on K-12 students
Lakanen, Antti-Jussi (University of Jyväskylä, 2016)Many countries have begun to adopt computer science (CS) and computational thinking (CT) into national curricula of compulsory education and upper secondary education. It is argued that learning rigorous CS concepts not ... -
Ohjelmoinnin opetus Extreme Programming -hengessä
Kosonen, Sami (2005) -
Katsaus ohjelmoinnin opetustyyleihin ja motivointiin
Sippola, Julia (2020)Tämän kandidaatintutkielman kartoittaa, tarkastelee ja tutkii erilaisia tapoja ja menetelmiä, miten ja millä tavoin ohjelmointia pyritään opettamaan ja motivoimaan peruskursseilla. Tavoitteena on saada kokonaisvaltainen ... -
Ohjelmoinnin opettaminen osana perusopetusta : systemaattinen kirjallisuuskatsaus
Jahnukainen, Otto (2020)Tässä kandidaatin tutkielmassa tarkastellaan ohjelmoinnnin opettamista perusopetuksessa kansainvälisesti systemaattisen kirjallisuuskatsauksen avulla. Katsauksen kohteena on kahden tietotekniikan alan tiedelehden vuosikerrat ...