Show simple item record

dc.contributor.authorOja, Veera
dc.date.accessioned2010-03-04T08:48:24Z
dc.date.available2010-03-04T08:48:24Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1124434
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/23018
dc.description.abstractYrityksissä käytetään paljon rahaa tietojärjestelmien hankintaan ja ylläpitoon. Tietojärjestelmien on tuotettava vastinetta niihin käytettyihin investointeihin. Tietojärjestelmien hyödyllisyyttä ja kannattavuutta voidaan tutkia menestystekijöiden avulla. Tietojärjestelmien menestystekijöitä ovat muun muassa informaation ja palvelun laatu, joihin tässä pro gradu-tutkielmassa keskityttiin. Jotta käyttäjä on tyytyväinen järjestelmään, järjestelmän on oltava laadukas niin teknisiltä ominaisuuksiltaan kuin informaation ja palvelun laadun osalta. Tässä tutkielmassa tutkittiin informaation ja palvelun laatua tietojärjestelmän menestystekijöinä pienten ja keskisuurten asiantuntijaorganisaatioiden johdon raportoinnissa. Tutkielmassa selvitettiin pienten ja keskisuurten asiantuntijaorganisaatioiden johdon näkemystä siitä, millaista informaatiota johdon raportoinnin tulisi tarjota ja kuinka tämä informaatio tulisi esittää. Tämän lisäksi selvitettiin mitkä informaation ja palvelun laadun tekijät ovat pienten ja keskisuurten asiantuntijaorganisaatioiden tämän hetkisessä johdon raportoinnissa hyvällä tasolla ja mitkä tekijät eivät. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista tiedonkeruumenetelmää, joka toteutettiin Internetin kautta toimivan kyselylomakkeen avulla. Tutkimuksen kohderyhmä oli tämän tutkielman toimeksiantajayrityksen ja sen tytäryhtiön asiakaskuntaan kuuluvia pienten ja keskisuurten asiantuntijaorganisaatioiden johdon edustajia. Tässä tutkimuksessa saatujen tulosten mukaan johdon raportointia pidetään tärkeänä, joskin siitä löytyy kehitettävää niin informaation sisällön ja esitystavan kuin informaation ja palvelun laadun osalta. Erityisesti kohennusta kaipaa raporttien ymmärrettävyys. Raporttien ulkoasua tulisi selkeyttää ja informaatiota tiivistää. Raporttien tulkitsijaa tulisi opastaa raporttien sisältämien tunnuslukujen hallintaan ja pyrkiä helpottamaan yrityksen johdon työtä raporttien analysoinnissa. Näitä tutkimustuloksia voidaan hyödyntää tämän tutkielman toimeksiantajan web-pohjaisen raportointijärjestelmän kehitysprojektissa.
dc.format.extent121 sivua
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.otherinformaation laatu
dc.subject.otherpalvelun laatu
dc.subject.othertietojärjestelmän menestystekijät
dc.subject.otherjohdon raportointi
dc.subject.otherraportointijärjestelmä
dc.titleInformaation ja palvelun laatu tietojärjestelmän menestystekijöinä pienten ja keskisuurten asiantuntijaorganisaatioiden johdon raportoinnissa
dc.typemaster thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201003041302
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.laitosTietojenkäsittelytieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Computer Science and Information Systemsen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysoasiantuntijaorganisaatiot
dc.subject.ysoinformaatio
dc.subject.ysopalvelu
dc.subject.ysolaatu
dc.subject.ysotietojärjestelmät
dc.subject.ysomenestystekijät
dc.subject.ysoraportointi
dc.format.contentfulltext
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright