Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorKankaantähti, Pia
dc.contributor.authorKankaantähti, Seppo
dc.date.accessioned2010-03-02T18:29:37Z
dc.date.available2010-03-02T18:29:37Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1124419
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/23013
dc.description.abstractSuomalaisyritykset toimivat jo useilla kasvavilla markkinoilla, mutta Latinalaisen Amerikan merkitys suomalaiselle kansainväliselle yrittäjyydelle on ollut toistaiseksi hyvin vähäinen. Latinalaisen Amerikan maiden talouksien vapauttamisen seurauksena yritykset voivat toimia nyt alueella entistä helpommin. Alueen houkuttelevuutta lisää myös kilpailun vähäisyys, kuluttajien kasvaneet tulot, kasvava keskiluokka sekä nuorten kuluttajien suuri määrä. Näin ollen Latinalaisella Amerikalla on potentiaalia olla nykyistä merkittävämpi kansainvälistymisen kohde suomalaisille yrityksille. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää ovatko ABC-maat eli Argentiina, Brasilia ja Chile potentiaalisia kohteita suomalaiselle kansainväliselle yrittäjyydelle. Ongelman ratkaisemiseksi tarvitaan tietoa siitä millaisia ovat ABC-maiden liiketoimintaympäristöön vaikuttavat poliittiset, taloudelliset, sosio-kulttuuriset, ympäristö- ja businesstekijät. Vastauksia näihin kysymyksiin haetaan käyttämällä laadullisia tutkimusmenetelmiä. Aineistonkeruumenetelminä käytetään seitsemän ABC-maiden ja kansainvälisen kaupan asiantuntijan teemahaastattelua sekä asiantuntijaorganisaatioiden laatimia valmiita aineistoja. Tutkimustulosten perusteella alueella on potentiaalia, mutta maiden välillä on nähtävissä huomattavia eroja. Vaikka Argentiinassa on paljon hyödyntämättömiä resursseja, liiketoiminnan riskit nousevat maan nykyisessä poliittisessa ja taloudellisessa tilanteessa hyötyjä suuremmiksi. Brasilia tarjoaa puolestaan lähes loputtoman määrän liiketoimintamahdollisuuksia ja vaikka liiketoimintaympäristöön liittyy riskejä, ne ovat hallittavissa saavutettavaan hyötyyn nähden. Chilessä riskit ovat taas häviävän pieniä, mutta maan pienestä koosta johtuen myös liiketoimintamahdollisuuksia on rajoitetusti. Kaiken kaikkiaan ABC-maat ovat potentiaalinen kohde suomalaiselle kansainväliselle yrittäjyydelle ja alueella on paljon hyödyntämättömiä liiketoimintamahdollisuuksia sekä kysyntää suomalaiselle osaamiselle.
dc.format.extent98 sivua
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherkansainvälistyminen
dc.subject.otherkansainväliset yritykset
dc.subject.otherLatinalainen Amerikka
dc.subject.othermarkkinatutkimus
dc.titleABC-maat suomalaisen kansainvälisen yrittäjyyden kohteena
dc.typeBooken
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201003021299
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotPro gradufi
dc.type.ontasotMaster's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineYrittäjyysfi
dc.contributor.oppiaineEntrepreneurshipen
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.contributor.oppiainekoodi20422
dc.subject.ysokansainvälistyminen
dc.subject.ysokansainväliset yritykset
dc.subject.ysomarkkinatutkimus
dc.subject.ysoLatinalainen Amerikka


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot