Do newborn infants sense the beat?
Konferenssi
ESCOM 2009 : 7th Triennial Conference of European Society for the Cognitive Sciences of MusicAsiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- ESCOM 2009 [101]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Neural phoneme discrimination in variable speech in newborns : Associations with dyslexia risk and later language skills
Virtala, P.; Kujala, T.; Partanen, E.; Hämäläinen, J. A.; Winkler, I. (Elsevier BV, 2023)A crucial skill in infant language acquisition is learning of the native language phonemes. This requires the ability to group complex sounds into distinct auditory categories based on their shared features. Problems in ... -
Introducing stress and rhythm : a material package for teaching English word stress, sentence stress, and speech rhythm to Finnish comprehensive school pupils
Kuusirati, Hanna (2022)Tämä maisterintutkielma keskittyi siihen, mitä englannin kielen ääntämisen opettamiseen liittyen olisi tärkeää opettaa, ja miten. Taustateoriaan perehtyessä kävi ilmi, että prosodian opettamiseen liittyviä materiaaleja ei ... -
Rhythm and Reading : Connecting the Training of Musical Rhythm to the Development of Literacy Skills
Ahokas, J. Riikka; Saarikallio, Suvi; Welch, Graham; Parviainen, Tiina; Louhivuori, Jukka (Springer, 2024)This study investigated whether enhanced rhythm training improves literacy development and working memory performance in pupils in the first and second year of school. According to recent literature, we hypothesized that ... -
A preterm child grows : focus on speech and language during the first two years
Riitesuo, Annikki (Jyväskylän yliopisto, 2000) -
No impact of parental singing during the neonatal period on cognition in preterm‐born children at 2–3 years
Kostilainen, Kaisamari; Hugoson, Pernilla; Haavisto, Anu; Partanen, Eino; Mikkola, Kaija; Huotilainen, Minna; Pakarinen, Satu; Furmark, Catarina; Ådén, Ulrika; Fellman, Vineta (Wiley-Blackwell, 2023)Aim Studies examining the long-term effects of neonatal music interventions on the cognition of children born preterm are scarce. We investigated whether a parental singing intervention before term age improves cognitive ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.