Uraopettajia, juurilleen palaajia ja kielenharrastajia : suomen kielen opettajien ammatti-identiteetti Venäjän koulutuksen ja opetuksen murroksessa
Julkaisija
Jyväskylän yliopisto, soveltavan kielentutkimuksen keskusISBN
951-39-1711-8Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Väitöskirjat [3563]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Suomen kielen opettajana Venäjällä : ammatti-identiteetin tulkintoja koulutuksen ja opetuksen murroksessa
Pöyhönen, Sari (Jyväskylän yliopisto, soveltavan kielentutkimuksen keskus, 2004) -
Pellon pientareelta akateemisiin sfääreihin: opettajuuden rakentuminen ja muuttuminen sotienjälkeisessä Suomessa opettajien omaelämäkertojen valossa
Säntti, Janne (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2007)Tutkimuksen aineistona ovat opettajien kirjalliset omaelämäkerrat. Vaikka osa opettajista onkin syntynyt ennen toista maailmansotaa, ulottuu tutkimuksen ajallinen kaari sotienjälkeisestä Suomesta kirjoitushetkellä vallinneeseen ... -
Tunteiden yhteys oppijoiden ja opettajien identiteetteihin kielenopetuksessa
Skinnari, Kristiina; Ruohotie-Lyhty, Maria; Moate, Josephine; Varis, Sotiria (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023)Emotions and identities are at the core of all human activity and learning. Emotions motivate us, help us to make sense of our experiences and teach us about ourselves, in other words shape our identities. Emotions are ... -
‘I’m a foreign teacher’ : legitimate positionings in the stories of a migrant teacher
Ennser-Kananen, Johanna; Ruohotie-Lyhty, Maria (Routledge, Taylor & Francis Group, 2023)This qualitative study examines one migrant teacher’s identity positions in the context of a peer mentoring group setting in Finland. Combining theories of legitimacy and teacher narratives, this study asked which positions ... -
Teachers’ Identity Tensions and Related Coping Strategies : Interaction With the Career Stages and Socio-Political Context
Lau, Josephine; Vähäsantanen, Katja; Collin, Kaija (OsloMet - Oslo Metropolitan University, 2022)When external requirements conflict with teachers’ personal beliefs and values, the resulting internal struggles can lead to identity tensions. Contributing to discussion on teachers’ identity development in a challenging ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.