Tunteiden yhteys oppijoiden ja opettajien identiteetteihin kielenopetuksessa
Skinnari, K., Ruohotie-Lyhty, M., Moate, J., & Varis, S. (2023). Tunteiden yhteys oppijoiden ja opettajien identiteetteihin kielenopetuksessa. In A. Pitkänen-Huhta, K. Mård-Miettinen, & T. Nikula (Eds.), Kielikoulutus mukana muutoksessa (pp. 125-140). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry. AFinLA-teema, 16. https://doi.org/10.30660/afinla.126193
Julkaistu sarjassa
AFinLA-teemaPäivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© kirjoittajat ja Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA
Emotions and identities are at the core of all human activity and learning. Emotions motivate us, help us to make sense of our experiences and teach us about ourselves, in other words shape our identities. Emotions are thus in a key role in planning and developing language teaching at schools. This article focuses on the role of emotions and identities in learning and teaching a language. The article shows how different emotions affect language learning and the identity development processes of the learner, and how language teachers can help their students to deal with their emotions and turn them as a resource for identity development. We also look at the meaning of emotions and teacher identities in language teacher development.
Julkaisija
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ryEmojulkaisun ISBN
978-951-9388-77-9Kuuluu julkaisuun
Kielikoulutus mukana muutoksessaISSN Hae Julkaisufoorumista
2814-6298Asiasanat
Alkuperäislähde
https://journal.fi/afinla/article/view/126193Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/194666827
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Turvapaikanhakijoiden opettajien ammatilliset identiteetit ja kielikäsitykset
Bogdanoff, Minna (2016)Tässä tutkimuksessa selvitetään, miten turvapaikanhakijoiden opettajat kuvaavat ammatillisia identiteettejään. Identiteettiä tarkastellaan opettaja-opiskelijasuhteen, työn haasteiden ja kieleen liittyvien käsitysten ... -
Student teachers and their identity construction and awareness of multilingualism : re-visiting three studies
Kalaja, Paula (Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura, 2019)This article re-visits three studies that originally focused on beliefs about second language (L2) learning and teaching held by student teachers. The studies have been conducted in the same educational context (that is, ... -
Uraopettajia, juurilleen palaajia ja kielenharrastajia : suomen kielen opettajien ammatti-identiteetti Venäjän koulutuksen ja opetuksen murroksessa
Pöyhönen, Sari (Jyväskylän yliopisto, soveltavan kielentutkimuksen keskus, 2003) -
Peer interaction, mediation, and a view of teachers as creators of learner L2 development
Poehner, Matthew E.; Leontjev, Dmitri (Wiley-Blackwell, 2023)SLA researchers in a variety of theoretical traditions have argued that interaction is essential to supporting learner L2 (second/foreign language) development. While L2 research informed by sociocultural theory has generally ... -
Professional identity in changing workplaces : Why it matters, when it becomes emotionally imbued, and how to support its agentic negotiations
Vähäsantanen, Katja (Springer International Publishing, 2022)This chapter addresses professional identity in the workplace. The relevance of the topic derives from current trends in working life, in which constant changes require continuous professional identity negotiations. In ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.