Show simple item record

dc.contributor.authorKanervio, Pekka
dc.date.accessioned2008-08-05T12:38:01Z
dc.date.available2008-08-05T12:38:01Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.isbn978-951-39-3095-0
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1049972
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/18729
dc.description.abstractSuomalaisia yksityiskouluja ei ole juuri tutkittu. Pekka Kanervion tutkimus tuo esille yksityiskoulujen maailmaa esittelemällä erään suomalaisen yksityisen koulun selviytymistä ongelmista, jotka alkoivat, kun peruskoululainsäädäntö ei huomioinut yksityiskouluja ja niiden rahoitusta. Koulu oli ajautunut 1980-luvun puoliväliin mennessä konkurssin partaalle. Koulua ei kuitenkaan lakkautettu ja tänä päivänä se on elinvoimainen. Kanervio tutki, mitkä ovat muutoksen tekemisen avaimet. Mikä on hallinnon ja johtamisen merkitys muutoksessa? Miten ja miksi koulun kulttuuri muuttui?fi
dc.description.abstractThe purpose of this study is to tell the story of a renewal in one Finnish private school and to try to find out and understand the way it was done. The research is qualitative and uses grounded theory methodology in constructing a theory from data. Following the grounded theory procedures was developed the theory of renewal introducing seven overlapping points. The points are: acknowledgement of the crisis, innovative problem solving, new resources, new leadership, new operations, new structure, and new culture. The critical stage in the theory is the first stage because it is there that the administrator becomes either the facilitator for the change or resists the change. The appropriate choises by the administrative agent will then lead to the changes needed to adapt to the environment’s pressures.en
dc.format.extent215 sivua
dc.language.isoeng
dc.publisherUniversity of Jyväskylä
dc.relation.ispartofseriesJyväskylä studies in education, psychology and social research
dc.relation.isversionofISBN 978-951-39-2989-3
dc.rightsIn Copyright
dc.titleCrisis and renewal in one Finnish private school
dc.typeDiss.
dc.identifier.urnURN:ISBN:978-951-39-3095-0
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotVäitöskirjafi
dc.type.ontasotDoctoral dissertationen
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Educationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineKasvatustiedefi
dc.relation.issn0075-4625
dc.relation.numberinseries323
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.subject.ysoyksityiskoulut
dc.subject.ysokoulunuudistus
dc.subject.ysooppiva organisaatio
dc.subject.ysojohtajuus
dc.subject.ysoorganisaatiokulttuuri
dc.subject.ysomuutos
dc.subject.ysoresurssit
dc.subject.ysokriisit
dc.subject.ysoselviytyminen
dc.subject.ysokoulutusjärjestelmät
dc.subject.ysokoulut
dc.subject.ysokoulukulttuuri
dc.subject.ysokouluyhteisö
dc.subject.ysokoulunjohtajat
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright