Lapsi ja perheväkivalta : tuttua vai tuntematonta lastentarhanopettajalle?
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Lasten kaltoinkohtelu perheessä : riskit altistumiselle ekologisen mallin kontekstissa
Kiviharju, Ella (2020)Tutkimuksen tarkoituksena on tarkastella kaltoinkohtelulle altistumisen riskejä ja sivuta kuritusväkivaltaa kaltoinkohtelun muotona. Teoreettisena viitekehyksenäni toimivan ekologisen mallin avulla on mahdollista arvioida ... -
Trauma experiences of the group members and how they are discussed in the Jyväskylä Model
Thitz, Katja; Tikkakoski, Anni (2021)Vaikka tutkimukset osoittavat, että parisuhdeväkivallan tekijöillä on usein taustallaan traumaattisia kokemuksia, strukturoituja interventiostrategioita ei kuitenkaan yleensä sisällytetä tekijöiden hoito-ohjelmiin, mikä ... -
Turvakodissa olleiden lasten väkivallan kokemukset, traumaperäiset oireet sekä niiden välinen yhteys
Rossi, Mari-Lotta (2022)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli kuvata turvakodissa olleiden lasten väkivallan kokemuksia, traumaperäisiä oireita sekä niiden välistä yhteyttä. Tutkimuksen aineisto oli Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) ... -
Lapsi perheväkivallan todistajana : ammattilaisten havaintoja lasten auttamisesta
Rauma, Katja (2020)Tutkimuksessa tarkastelen perheväkivaltatyön ammattilaisten kokemuksia vanhempien välistä väkivaltaa perheessään todistaneiden lasten kanssa työskentelystä, sekä väkivallan todistamisen seurauksista lapsille. Tarkoituksena ... -
The Pandemic and Its Shadow : Feminist Theoretical and Art Discourses on Trauma and Community in COVID-19
Zolkos, Magdalena (Uniwersytet Gdanski, 2022)This article explores the philosophical and psychoanalytic trajectories of conceptualizing the Covid-19 pandemic as ‘collective trauma’, and considers what would be the risks, but also productive possibilities, of such a ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.