Lapsi ja perheväkivalta : tuttua vai tuntematonta lastentarhanopettajalle?
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Lasten kaltoinkohtelu perheessä : riskit altistumiselle ekologisen mallin kontekstissa
Kiviharju, Ella (2020)Tutkimuksen tarkoituksena on tarkastella kaltoinkohtelulle altistumisen riskejä ja sivuta kuritusväkivaltaa kaltoinkohtelun muotona. Teoreettisena viitekehyksenäni toimivan ekologisen mallin avulla on mahdollista arvioida ... -
Trauma experiences of the group members and how they are discussed in the Jyväskylä Model
Thitz, Katja; Tikkakoski, Anni (2021)Vaikka tutkimukset osoittavat, että parisuhdeväkivallan tekijöillä on usein taustallaan traumaattisia kokemuksia, strukturoituja interventiostrategioita ei kuitenkaan yleensä sisällytetä tekijöiden hoito-ohjelmiin, mikä ... -
Turvakodissa olleiden lasten väkivallan kokemukset, traumaperäiset oireet sekä niiden välinen yhteys
Rossi, Mari-Lotta (2022)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli kuvata turvakodissa olleiden lasten väkivallan kokemuksia, traumaperäisiä oireita sekä niiden välistä yhteyttä. Tutkimuksen aineisto oli Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) ... -
The Pandemic and Its Shadow : Feminist Theoretical and Art Discourses on Trauma and Community in COVID-19
Zolkos, Magdalena (Uniwersytet Gdanski, 2022)This article explores the philosophical and psychoanalytic trajectories of conceptualizing the Covid-19 pandemic as ‘collective trauma’, and considers what would be the risks, but also productive possibilities, of such a ... -
Lapsi perheväkivallan todistajana : ammattilaisten havaintoja lasten auttamisesta
Rauma, Katja (2020)Tutkimuksessa tarkastelen perheväkivaltatyön ammattilaisten kokemuksia vanhempien välistä väkivaltaa perheessään todistaneiden lasten kanssa työskentelystä, sekä väkivallan todistamisen seurauksista lapsille. Tarkoituksena ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.