Winnie-the-Pooh through decades and across cultures : translation of culture-bound features in children's literature
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Personal, social, and environmental factors associated with lifejacket wear in adults and children: A systematic literature review
Peden, Amy E.; Demant, Daniel; Hagger, Martin; Hamilton, Kyra (Public Library of Science, 2018)Objective: Drowning claims 7% of the global burden of injury-related deaths. Lifejackets are routinely recommended as a drowning prevention strategy; however, a review of related factors regarding lifejacket wear has ... -
Finnish Bookstagrammers’ Perceptions of Learning English through Literature and Participating in the Bookstagram Community
Lieska, Amalia (2022)Kirjallisuudella on historian saatossa ollut erilaisia funktioita kielenoppimisessa, ja sen merkitys tunnistetaan yhä. Perinteisesti kirjallisuuden avulla on opetettu muun muassa kielioppia ja sanastoa, mutta nykytutkimus ... -
Comparison of motor competence in children aged 6‐9 years across northern, central, and southern European regions
Laukkanen, A.; Bardid, F.; Lenoir, M.; Lopes, V. P.; Vasankari, T.; Husu, P.; Sääkslahti, A. (John Wiley & Sons, 2020)The present study aimed at examining differences in motor competence (MC) in children aged 6 to 9 years old in northern, central, and southern European regions using the Körperkoordinationstest für Kinder (KTK). The secondary ... -
Exploiting children's literature in EFL teaching from the different learners' point of view : a differentiated teaching material package for fourth graders
Kivelä, Kirsti (2016)Kirjallisuuden hyödyntäminen kieltenopetuksessa Suomessa on ollut suhteellisen vähäistä. Kirjallisuuden käyttö kielten opetuksessa tarjoaa kuitenkin enemmän hyötyjä kuin haasteita. Kielen oppimisen lisäksi kirjallisuuden ... -
Teaching heritage German and Russian through authentic material in Jyväskylä, Finland : A case study
Bärlund, Pia; Kauppinen, Merja (International Association for Research in L1 Education, 2017)Since 2013, sixteen heritage language teachers in Jyväskylä, Finland, have been developing an Active Library (ActLib) method and an online cooperative learning forum designed to create and share authentic language learning ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.