Les tropes dans deux pièces de théâtre de l'absurde : analyse rhétorique des tropes dans En attendant Godot et dans Fin de partie par Samuel Beckett
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Maailmankatsomus Samuel Beckettin näytelmässä Waiting for Godot
Nurmesniemi, Maiju (2002)Pohdintaa näytelmän maailmankatsomuksesta. Varmuuden saavuttamisen mahdottomuus on absurdin näytelmän keskeisiä teemoja: Godot’n lupaukset ovat epämääräisiä ja epävarmoja. Kun ei ole varmuutta, ei ole myöskään ehdottomia ... -
Esteettisen kritiikki : moderni kokemus ja esteettinen teoria
Nivalainen, Markku (2008) -
Siitä on puhuttava, mistä ei voi puhua : Samuel Beckettin The Unnamablen subjektikäsitys ja suhde romaanin lajiin
Ahva, Lasse (2020)Tämä tutkimus tarkastelee, millainen irlantilaisen kirjailijan Samuel Beckettin (1906–1989) teoksen The Unnamable (1958) subjektikäsitys on. Tähän kysymykseen saadun vastauksen perusteella vastataan toiseen tutkimuskysym ... -
Nothing Left but the Core of Murmurs? : Attacks on Linking as Communication in Beckett’s The Unnamable
Manninen, Paavo (PsyArt Foundation, 2022)Literary studies have usually interpreted Samuel Beckett’s The Unnamable (1959) to reflect an area void of meaning and inaccessible to representation. The present article, by contrast, argues that Beckett experientially ...