Tekoälyn ohjelmointi shakkipelille
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
The N-dimensional N-person chesslike game strategy analysis model
Kyppö, Jorma (University of Jyväskylä, 2016)In this research a mathematical, symmetric n-player game model, based on chess is designed. Symmetry in this context refers to players' positions with respect to each other. While the order of move naturally violates ... -
Tekoälyn vaikutus työtehtävien muutokseen
Karkulahti, Eemil (2018)Tässä kirjallisuuskatsauksessa tarkastellaan tekoälyn vaikutusta työtehtävien muutokseen. Tekoälyä voidaan hyödyntää jo nyt monin tavoin etenkin rutiininomaisissa ja paljon toistoa sisältävissä työtehtävissä. Samalla ... -
Tekoälyn käyttö osaamisen hallinnassa ja rekrytoinnissa
Hagman, Eetu (2018)Tässä kandidaatin tutkielmassa tutkitaan tekoälyn käyttöä osaamisen hallinnassa ja rekrytoinnissa. Tutkielma toteutetaan kirjallisuuskatsauksena. Tekoäly on nostanut suosiotaan varsinkin yritysmaailmassa viime vuosina ... -
Kameravalvonnassa käytettävän tekoälyn hyödyntäminen Suomessa
Allonen, Janne; Haaranen, Markus (2020)Kameravalvonnan pääsääntöisenä tavoitteena on ollut tallentaa tapahtunut yksittäinen teko tai tapahtumasarja. Tehokkuuden sekä käytännöllisyyden takia siitä onkin useassa organisaatiossa muodostunut luontainen osa ... -
Tekoälyn hyödyntäminen henkilöstö- ja palkanlaskentajärjestelmässä
Lemmetty, Hanna (2020)Tekoälyn hyödyntäminen on vähitellen yleistymässä, mutta organisaatioissa on yhä epävarmuutta tekoälyn soveltuvuudesta omaan liiketoimintaan ja tekoälyyn tehtävien investointien kannattavuudesta. Tämän pro gradu -tutkielman ...