RASKE-menetelmän soveltaminen: havaintoja kahdesta Jyväskylän yliopiston opiskelijaprojektista
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
FRAM-menetelmän soveltaminen ydinvoimalaitoksen ohjeiden suunnitteluun
Tomminen, Jatta (2020)Ydinvoimalaitoksissa ohjeet ovat keskeinen väline hallita turvallisuutta. Ohjeiden merkittävästä roolista huolimatta Suomen ydinvoima-alalta puuttuu formaali, yhtenäinen ohjesuunnittelumenetelmä. Tämän työn tavoitteena oli ... -
Lapsen käyttäytymisen haasteille rakennetut merkitykset esi- ja perusopetuksen kolmiportaisen tuen asiakirjoissa
Harju, Laura (2016)Tämän tutkielman tarkoituksena oli selvittää, miten oppijan käyttäytymisen haasteista kirjoitetaan ja miten haastavasti käyttäytyvä lapsi asemoidaan esi- ja perusopetuksen kolmiportaisen tuen asiakirjoissa. Mielenkiinnon ... -
Ei kurjuutta kummempaa : vai sittenkin pedagogiikkaa?
Heiskanen, Noora (Jyväskylän yliopisto, 2019)Pedagogiset asiakirjat ovat tuttuja opettajille kaikilla koulutusasteilla. Asiakirjan tulisi painottaa pedagogiikkaa eli kuvauksia lapsen tai nuoren tarvitsemasta tuesta. Tutkimustulosten mukaan lapsi tai nuori kuvataan ... -
Oppimisen arvioinnin kuvaukset perusopetuksen vuosiluokkien 5–9 kolmiportaisen tuen asiakirjoissa
Värtö, Oskari (2021)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten oppimisen arviointia kuvataan 5.–9. luokilla opiskelevien oppilaiden kolmiportaisen tuen asiakirjoissa. Tutkimusaineisto koostui vuosina 2015–2019 kerätyistä kolmiportaisen ... -
Tavoitteiden ja tukitoimien kirjaaminen esi- ja alkuopetuksen kolmiportaisen tuen asiakirjoihin
Kalmari, Tuula (2016)TIIVISTELMÄ Kalmari, Tuula. 2016. Tavoitteiden ja tukitoimien kirjaaminen esi- ja alkuopetuksen kolmiportaisen tuen asiakirjoihin. Erityispedagogiikan pro gradu -tutkielma. Jyväskylän yliopisto. Kasvatustieteiden tiedekunta. ...