Prosessidraama vuorovaikutuksena
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Creating opportunities for interaction in the English classroom through drama
Putus, Marja (2008) -
Face-work in teacher-in-role: Acting at the interface between artistry and pedagogy
Viirret, Tuija Leena (Intellect Ltd., 2016)The teacher-in-role (TIR) strategy is used in process drama to strengthen the dramatic experience and promote learning among the participants. In this study, one TIR construct is examined through the lens of Erving Goffman’s ... -
Teacher response pursuits in whole class post-task discussions
Duran, Derya; Jacknick, Christine M. (Elsevier, 2020)This paper explores teacher elicitation practices following a perceived absence of a response to an initial inquiry. Specifically, we focus on whole class post-task discussions where a teacher pursues responses in post-first ... -
Dialogism as an Integral Element in Process Drama: Insights into a Drama Teacher’s Artistic-Pedagogical Expertise
Viirret, Tuija Leena (Jyväskylän yliopisto, 2020)The quality of interaction is essential in drama education because of the personalising and corporeal nature of drama practices. In this study, the artistic–pedagogical dialogicality of three drama teachers is elaborated ... -
“Rentouduin puhumaan englantia paremmin, yleensä jännitän sitä paljon” : prosessidraama englannin opetuksen välineenä
Välimaa, Mari (2022)Kun opiskellaan draaman kautta keskiössä ovat kuvitteelliset tilanteet. Nämä kuvitteellisissa tilanteet ovat hyvin ominaisia teatterille ja joillekin ne tarjoavat mahdollisuuden ottaa osaa luokan toimintaan turvallisemmin. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.