Fröbel - och vad sedan? : en studies av den finlandssvenska barnträdgårdslärarutbildningen med fokusering på undervisningsprogrammet inklusive ett förslag till utveckling av detsamma
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
In the spirit of Uno Cygnaeus : pedagogical questions of today and tomorrow
Rasinen, Aki; Rissanen, Timo; Vilkuna, Kustaa H. J.; Dugger Jr., William E.; de Vries, Marc J.; Kananoja, Tapani; Miyakawa, Hidetoshi; Miyauchi, Haruna; Seitamaa-Hakkarainen, Pirita; Soobik, Mart; Lindfors, Eila; Virtanen, Sonja; Ikonen, Pasi; Reincke, Hans-Joachim; Pirhonen, Antti; Lappalainen, Eeva-Maija; Ito, Takao; Ginestié, Jacques; Kiviniemi, Ulla; Vuorinen, Pirjo; Upchurch, Keith; Ritz, John; Kaasinen, Jani; Olli, Tuomas; Metsärinne, Mika; Kullas, Sampsa; Kallio, Manne; Pirttimaa, Matti (University of Jyväskylä, Department of Teacher Education, 2010) -
”Det är lätt att falla i ett gammalt mönster…” − Om språklärande, språkundervisning och utveckling av finskundervisningen i den finlandssvenska skolan
Pörn, Michaela (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2012)Denna artikel lyfter fram diskrepansen mellan dagens syn på språklärande och språkundervisning å ena sidan och den verkliga klassrumspraktiken å andra sidan. Med utgångspunkt i aktuella forsknings- och utvecklingsarbeten ... -
Elämän tarinallistaminen Friedrich Nietzschen tuotannossa vuosina 1882-1887
Viitala, Taneli (2011)Tutkielmassa tarkastellaan sitä, miten ajatus inhimillisen kokemusmaailman tarinallisuudesta nousee esiin Friedrich Nietzschen teoksissa Die fröhliche Wissenschaft (1882), Also sprach Zarathustra (1883–1885), Jenseits von ... -
Right, morality, ethical life : studies in G. W. F. Hegelś philosophy of right
Kotkavirta, Jussi (University of Jyväskylä, 1997) -
Lärare, läroplan och muntlig språkfärdighet : gymnasielärares sätt att tolka läroplan, undervisningsmetoder och tankar
Iivarinen, Maria (2010)Tutkielmani tarkoitus oli selvittää, kuinka lukion ruotsinkielen opettajat tulkitsevat opetussuunnitelmaa mitä tulee suulliseen kielitaitoon, sekä ottaa selvää, mitä he ajattelevat suullisen kielitaidon opettamisesta ja ...