Revisiting Research on L2 Learner Beliefs : Looking Back and Looking Forward
Kalaja, P., Barcelos, A. M. F., & Aro, M. (2018). Revisiting Research on L2 Learner Beliefs : Looking Back and Looking Forward. In P. Garrett, & J. M. Cots (Eds.), The Routledge Handbook of Language Awareness (pp. 222-237). Routledge. Routledge Handbooks in Linguistics.
Julkaistu sarjassa
Routledge Handbooks in LinguisticsPäivämäärä
2018Tekijänoikeudet
© 2018 Routledge. This is a final draft version of an article whose final and definitive form has been published by Routledge. Published in this repository with the kind permission of the publisher.
Julkaisija
RoutledgeEmojulkaisun ISBN
978-1-138-93704-8Kuuluu julkaisuun
The Routledge Handbook of Language AwarenessAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27189447
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Enhancing Ethical Research Participation and Inclusion of Marginalized Adult Migrant Learners : An Early Career Researcher's Perspective
Malessa, Eva (Freie Universität Berlin, 2023)With this article I aim to raise awareness of the underrepresentation of adult migrant learners with limited educational experience, so-called LESLLA (literacy education and second language learning for adults) learners, ... -
How Covid-19 Intruded and Improved My Applied LESLLA Research in Progress : Reflections on Research-Design and Research Ethics of an Empirical Serious Game Study on L2 Literacy Support of Adult Migrants in Finland
Malessa, Eva (Literacy Education and Second Language Learning for Adults, 2023)In this paper, I am reporting on the impact the Covid-19 pandemic had on my ongoing doctoral study. Due to the disruptive effects of the pandemic in 2020, it was not possible to carry out planned field-testing with adult ... -
Exploring language learning beliefs of foreign language teacher students
Holopainen, Emmi (2019)Tämä tutkimus keskittyi selvittämään, millaisia uskomuksia eräässä suomalaisessa yliopistossa opiskelevilla vieraiden kielten pääaineopettajaopiskelijoilla on kielten oppimisesta. Sen tavoitteena oli lisätä tietoisuutta ... -
Finnish 2nd graders' beliefs about the English language and learning English
Smedberg, Johanna (2023)Suomen hallitus linjasi vuonna 2018, että ensimmäisen vieraan kielen tai toisen kotimaisen kielen opiskelu aloitetaan kaikissa Suomen peruskouluissa jo ensimmäisellä luokalla vuoden 2020 alusta lähtien. Ennen vuotta 2020 ... -
Book review: Kalaja, P., F. Barcelos, A. M., Aro, M., & Ruohotie-Lyhty, M. (2016). Beliefs, Agency and Identity in Foreign Language Learning and Teaching.
Pappa, Sotiria (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2016)This publication is comprised of seven empirical studies on beliefs, agency and identity as a response to the need for contextual, longitudinal and interconnected studies in foreign language learning and teaching. The ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.