Valtran verkkoviestintä : stakeholdereiden näkemyksiä Valtran verkkoviestinnästä
Verkkosivujen jatkuva kehittäminen on tämän päivän organisaatioille tärkeää, koska muuttuvat stakeholdersuhteet, teknologinen kehitys sekä taloudelliset tavoitteet asettavat sille monia vaatimuksia. Kyky vastata olemassa oleviin ja ennustettaviin tarpeisiin tarkoittaa viestinnän monitoroinnin merkityksen korostumista. Verkkoviestinnän ja sen mahdollisuuksien tutkimisella voidaan selvästi parantaa organisaatioiden menestymistä.
Tämä tutkimus kohdennettiin traktorinvalmistaja Valtra Oy Ab:n verkkosivuihin ja niiden käyttäjiin. Tutkimuksella pyrittiin kartoittamaan käyttäjien tämänhetkistä tyytyväisyyttä sekä involvoituneisuutta Valtran verkkosivuihin ja Valtraan. Lisäksi tutkimuksessa haluttiin saada vastauksia Valtran verkkosivujen kehittämistarpeista sekä myös Valtran sosiaaliseen mediaan osallistumisen tarpeellisuutta.
Tutkimus toteutettiin kyselynä Valtran verkkosivuilla. Se tehtiin useina eri kieliversioina, joihin vastauksia saatiin kaikista maista, missä Valtralla oli omat verkkosivustot. Kyselyllä kerättiin kvantitaviisellä sekä kvalitatiivisellä analyysillä purettavissa olevaa dataa. Monimenetelmällisesti purettuna tutkimuksen aineistosta on voitu tehdä johtopäätöksiä Valtran verkkosivujen kehittämiseen ja ylläpitoon.
Tutkimuksen mukaan Valtran verkkosivuja käyttävät stakeholderit olivat suurimmalta osin linkittyneitä maatalouteen niin ammattinsa kuin kiinnostuksiensa kautta. Verkkosivuja käyttävät stakeholderit olivat myös ikäjakaumaltaan suhteellisen nuoria. Valtran stakeholdereiden keskuudessa oli havaittavissa involvoituneisuutta, mikä ilmeni haluna saada Valtraa osallistumaan enemmän sosiaaliseen mediaan sekä verkkosivujen sisällölliseen kehittämiseen. Tutkimuksen tuloksena saatiin useita Valtran verkkosivuihin sovellettavissa olevia kehittämisideoita, joilla organisaation verkkoviestintää voidaan entisestään tehostaa sekä parantaa.
...
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [28181]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Suomen Etelämanner-tutkimuksen maine stakeholdereiden silmin
Göös, Katariina (2005) -
Negative Engagement
Lievonen, Matias; Luoma-aho, Vilma; Bowden, Jana (Wiley-Blackwell, 2018)Negative engagement has steeply increased on the scholarly agenda along with the introduction of real time and social media, though negative experiences and emotions are as such not new phenomena. This chapter takes a ... -
Kuntien viittomakielisten ja suomalaiselle viittomakielelle tulkattujen multimodaalisten verkkotekstien käytettävyys
Sivunen, Ulla (2021)Tutkimuksessa tarkastellaan kuntien viittomakielisten ja suomalaiselle viittomakielelle tulkattujen multimodaalisten verkkotekstien käytettävyyttä käyttäjäkeskeisesti. Tutkimusaineistona on kahden kaupungin tuottamat ... -
Inside IAEVG : IAEVGs website renewal
Kettunen, Jaana (International Association for Educational and Vocational Guidance, 2023)