Show simple item record

dc.contributor.authorVarjo, Janne
dc.contributor.authorSimola, Hannu
dc.contributor.authorRinne, Risto
dc.date.accessioned2024-10-17T07:16:58Z
dc.date.available2024-10-17T07:16:58Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationRinne, R, Simola, H & Varjo, J (2016): <i>Arvioida ja hallita - Perään katsomisesta informaatio-ohjaukseen suomalaisessa koulupolitiikassa.</i> Kasvatusalan tutkimuksia 70. Suomen kasvatustieteellinen seura.
dc.identifier.isbn978-952-7411-29-2
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/97494
dc.description.abstractOn sanottu, että myöhäismoderni yhteiskunta on kuin juokseva mosaiikkimainen verkosto, jossa pelkkä tapahtumien hallinnan tunteen saavuttaminen edellyttää aivan uusia ja kehittyneitä menetelmiä. Uusien keinojen keskiössä on arviointi, joka sekin jakautuu hämmentävän moniin suuntiin: puhutaan niin laadunvarmistuksesta, auditoinnista kuin akkreditoinnista ja sertifioinnistakin. Koulutuksen arvioinnilla on pitkät historialliset perinteet, vaikka siitä on aiemmin puhuttu milloin perään katsomisena tai seurantana, milloin arvosteluna tai tarkastuksina. Nykyaikaisesta koulutuksen kansallisesta ja ylikansallisesta hallinnasta tai politiikasta on mahdotonta puhua ilman kannanottoa arvioinnin rooliin. Tähän asti on puuttunut teos, joka tarkastelisi suomalaisen koulutuksen arviointia historiallisesti, yhteiskunnallisesti, poliittisesti sekä yhteydessä kansainvälisiin virtauksiin. Arvioida ja hallita täyttää tämän aukon sekä tutkimuksessa että koulutuksessa. Alan suomalaisten huippuasiantuntijoiden kirjoittama kirja avaa aivan uutta näkökulmaa arvioinnin moniin ulottuvuuksiin ja yhteyksiin, vaikutuksiin ja sivuvaikutuksiin. Se on tarkoitettu niin tutkijoille, poliitikoille, virkamiehille, opettajille kuin korkeakouluopiskelijoillekin. Myös politiikasta, hallinnosta ja koulutuksesta kiinnostuneille maallikoille se avaa kokonaisvaltaisen, kriittisen ja analyyttisen käsityksen siitä, miten koulutuksen arviointi on muuttunut ja saavuttanut nykyisen asemansa.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen kasvatustieteellinen seura
dc.relation.ispartofseriesKasvatusalan tutkimuksia
dc.rightsIn Copyright
dc.titleArvioida ja hallita: Perään katsomisesta informaatio-ohjaukseen suomalaisessa koulupolitiikassa
dc.typebook
dc.identifier.urnURN:ISBN:978-952-7411-29-2
dc.relation.issn2489-768X
dc.relation.numberinseries70
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.subject.ysokoulutuspolitiikkafi
dc.subject.ysoperusopetusfi
dc.subject.ysokoulutusfi
dc.subject.ysoarviointifi
dc.subject.ysoSuomifi
dc.subject.ysooppimistuloksetfi
dc.subject.ysooppimistuloksetfi
dc.subject.ysokoulutusjärjestelmätfi
dc.format.contentfulltext
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.date.digitised2024


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright