Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorLampi, Anna
dc.contributor.authorPiisi, Janne
dc.date.accessioned2024-03-19T06:39:20Z
dc.date.available2024-03-19T06:39:20Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/93965
dc.description.abstractMobiililaitteet ovat nykypäivän yhteiskunnassa suuressa roolissa, ja niiden liisääntynyt läsnäolo näkyy myös koulumaailmassa. Mobiililaitteet ovat uusilla toiminnoillaan edistänyt opiskelijoiden ja opettajien jokapäiväistä arkea ja tuonut uusia tapoja toteuttaa opetusta, joka on muuttunut perinteisestä opiskelusta ajasta ja paikasta riippumattomaan opiskeluun. Vaikka mobiililaitteet ovat tuoneet paljon uusia mahdollisuuksia, niiden käyttöön liittyy myös epävarmuuksia ja haittoja, jotka vaikuttavat ihmisten toimintaan. Haitat voivat ilmetä henkisenä ja fyysisenä oireiluna. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia miten teknologian hyödyntäminen koulumaailmassa näkyy sen toiminnassa ja miten se vaikuttaa sen ympärillä toimiviin ihmisiin. Tämä tutkimus toteutettiin kirjallisuuskatsauksena perehtymällä aikaisempiin kirjallisuuksiin ja tutkimuksiin. Tutkimuksen tuloksissa havaittiin, että mobiiliteknologiaa voidaan hyödyntää koulumaailmassa, mutta se tuo samalla haasteita siinä toimiviin ihmisiin. Tutkimuksen löydöksien perusteella voidaan todeta, että mobiililaitteilla on merkittäviä vaikutuksia koulumaailmassa toimiviin ihmisiin.fi
dc.description.abstractMobile devices play a significant role in today's society, and their increased presence is also evident in the school environment. With their new features, mobile devices have enhanced the everyday lives of students and teachers, introducing new ways to conduct education that has transitioned from traditional learning to independent learning regardless of time and place. Although mobile devices have brought many new possibilities, their use is also associated with uncertainties and drawbacks that impact people's actions. Drawbacks can manifest as mental and physical symptoms. The purpose of this study is to investigate how the utilization of technology in the school environment is reflected in its functioning and how it affects the individuals operating within it. This research was conducted as a literature review by examining previous writings and studies. In the research results, it was observed that mobile technology can be utilized in the educational setting, but at the same time, it brings challenges to the individuals working in it. Based on the findings of the study, it can be concluded that mobile devices have significant effects on individuals operating in the school environment.en
dc.format.extent20
dc.language.isofi
dc.titleMobiiliteknologian hyödyt ja haasteet koulumaailmassa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202403192479
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysohyödyntäminen
dc.subject.ysohaitat
dc.subject.ysomobiililaitteet
dc.subject.ysokoulut
dc.subject.ysoteknologia
dc.subject.ysoopetusteknologia


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot